• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74796
+
-

آموزش زبان‌ترکی‌آذربایجانی در مدارس‌تبریز

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، آغاز آموزش زبان ترکی آذربایجان در تعدادی از مدارس تبریز از اول سال تحصیلی جدید قطعی است، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست. «جعفر پاشایی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: کمتر از یک ماه فرصت داریم که تعداد مدارس، محتوای مورد نظر برای تدریس و پایه‌های تحصیلی تدریس زبان ترکی آذربایجانی در تبریز را شخص کنیم.

وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از ۱۵ نفر از صاحب‌نظران، متخصصان و کارشناسان امر در فرصت باقیمانده تا بازگشایی مدارس در این زمینه فعالیت خواهند کرد. اعضای این کارگروه درباره کتاب‌های مورد نظر و مدرسان و محتوا کار کارشناسی انجام می‌دهند. 

پاشایی درباره هدف برنامه آموزش زبان ترکی آذربایجان گفت: وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای ابلاغ کرده مبنی بر این‌که ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها می‌توانند هر هفته ۲ ساعت برنامه بومی - منطقه‌ای اجرا کنند به شرط آن‌که زمان آن در طول سال تحصیلی از ۶۰ ساعت بیشتر نشود. ما نیز تصمیم گرفته‌ایم این ۲ ساعت را در هفته به آموزش زبان ترکی آذربایجانی اختصاص دهیم. 

وی همچنین درباره این‌که استقبال مردم از این برنامه چگونه خواهد بود، بیان کرد: هنوز زود است در این باره اظهار نظر کنیم، اما احتمالا در آغاز ۲ مدرسه را به این کار اختصاص می‌دهیم تا بعد از ارزیابی‌های اولیه، درباره ابعاد دیگر کار تصمیم بگیریم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید