• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 اسفند 1396
کد مطلب : 7474
+
-

اجرای طرح جدید ترافیک قطعی است

 باوجود اینکه در بعضی رسانه‌ها عنوان شده بود فرمانداری تهران با اجرای طرح جدید ترافیک تهران مخالفت کرده است، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، گفت: مشکلات را ظرف ۱۰روز حل کرده و از سال آینده طرح اجرایی می‌شود. 

محمد علیخانی درباره ایرادات گرفته شده از سوی فرمانداری به طرح ترافیک جدید شهرداری به فارس، گفت: «ایرادات وارده از سوی فرمانداری به طرح نبوده است بلکه به نحوه نرخ‌گذاری است؛ چرا که طرح توسط شورای‌عالی ترافیک تهران تصویب شده و نهاد بالادستی است که فرمانداری نمی‌تواند به آنها اعتراض کند.» به گفته علیخانی، فرمانداری به بحث نرخ آرم طرح ترافیک جانبازان ایراد گرفته و اعلام کرده تردد در محدوده طرح ترافیک برای جانبازان باید رایگان باشد.  علاوه براین براساس گفته‌های رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران موارد دیگری هم در ایرادهای گرفته شده از سوی فرمانداری وجود دارد. این موارد، همراه با توضیح علیخانی را در ادامه متن می‌خوانید:

   تعرفه‌های عمومی مانند وانت‌بارها، آژانس‌ها و سرویس مدارس از دیگر ایرادهاست. به باور فرمانداری این کار باعث بالا رفتن نرخ‌ها در سال آینده می‌شود.    شهرداری اعلام کرد قرار است بعد از 3‌ماه بحث گرفتن هزینه در محدوده زوج و فرد اجرایی شود، به همین دلیل از ما خواستند که شورا نرخ را تصویب کند تا در آن زمان اجرایی شود. البته شورا نرخ را تصویب و اجرای آن را منوط به تصویب شورای ترافیک تهران کرد که هم‌اکنون فرمانداری به این موضوع هم ایراد وارد کرده است.    شورا تصویب کرد در روزهایی که هوا آلوده است عوارض 1.5برابر افزایش یابد و مجوزهای روزانه به فروش برسد اما فرمانداری به این بند هم ایراد گرفته و اعلام کرد باید براساس قانون در این روز طرح روزانه به فروش نرسد.

   در بخشی از طرح ارسالی موضوع عوارض ورود کامیون‌ها به شهر تهران مطرح شده بوده که ما براساس سن خودروها هزینه تردد در برخی از ساعات را مشخص کردیم تا بدین سبب آلودگی کمتر شود اما فرمانداری به این موضوع هم ایراد گرفت و اعلام کرد نرخ بالاست.

به‌گفته رئیس کمیسیون عمران، شورای شهر تهران این ایرادها را ظرف 10روز برطرف کرده و بعد از اصلاح قیمت‌ها طرح ترافیک جدید اجرایی می‌شود. پیش از این محسن پورسیدآقایی (معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران) هم در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل‌ونقل و ترافیک به خبرنگاران گفته بود که تردیدی در اجرای طرح جدید ترافیک وجود ندارد. او توضیح داد: فرمانداری درباره مصوبه این طرح، چند سؤال و ابهام داشت و آن موضوعات را به شورای شهر ارسال کرد. منتظر می‌مانیم تا شورای شهر ابهامات پیش‌آمده درباره مصوبه را برطرف کند و مجددا به فرمانداری بازگرداند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید