• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74481
+
-

رُز جاودان کم‌فروغ شد

چندوچون
رُز جاودان کم‌فروغ شد


توسعه کسب‌و‌کارهای آنلاین موجب راه‌اندازی کانال‌ها و سایت‌های فروش انواع گل‌وگیاه با قیمت‌های بالا و بدون هیچ نظارتی شده است. با اکبر شاهرخی- رئیس اتحادیه فروشندگان گل‌و‌گیاه تهران- گفت‌وگو کرده‌ایم.

علت رونق بازار رزجاودان در فضای مجازی چیست؟
یکی از مشکلات کسب و کارهای دارای پروانه کسب با عرضه‌کنندگان رز جاویدان در فضای مجازی است. در واقع این نوع رز بادستگاه‌های خاص به نوعی گل مصنوعی تبدیل می‌شود و برخلاف ادعای عرضه‌کنندگان مبنی بر عمر چهارتا پنج ساله این نوع گل، عمر واقعی آن به بیش از یک‌سال هم نمی‌رسد. در واقع این نوع گل، رز طبیعی است که با قراردادن آن در دستگاه بسته‌بندی تلق یا شیشه به نرخ هر شاخه 70 تا 100 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

وضعیت کنونی بازار این نوع گل چگونه است؟
مشتریان در ابتدای عرضه این محصول استقبال خوبی کردند اما اکنون سلیقه مردم عوض شده و خواستار خرید گل تازه برای منازل هستند. این گل ابتدا توسط برخی افراد با ورود دستگاه‌های تولیدی به‌صورت قاچاق و سپس با واردات قانونی این دستگاه‌ تولید و به بازار عرضه شد. در واقع رز طبیعی با دستگاه به‌گونه‌ای گل خشک تبدیل می‌شود و در فضای سربسته (تلق یا شیشه) قرار می‌گیرد و در ایام خاص مانند روز پدر و مادر و ولنتاین به مشتریان عرضه می‌شود.

تفاوت قیمت فروش آنلاین گل با واحدهای صنفی چقدر است؟
نرخ برخی دسته‌گل‌های سفارش آنلاین بر اساس شکایاتی که به اتحادیه رسیده است در مورد دسته‌گل رز هلندی درجه یک به 400 تا 500 هزار تومان هم می‌رسد، این در حالی است که مشتریان قادر به خرید این دسته‌گل با نرخ 100 تا 150 هزار تومان از واحدهای صنفی مجاز هستند. بر این اساس از اتاق اصناف تقاضا کرده‌ایم تا نسبت به ساماندهی اینگونه فروشگاه‌های آنلاین اقدام کند و مرجعی برای صدور مجوز و نظارت بر این کسب‌و‌کارها وجود داشته باشد. متأسفانه اکنون این فروشندگان برای مدت زمان محدود دفتری را در نزدیکی اعیاد و مناسبت‌های مذهبی اجاره می‌کنند و با تبلیغات و فروش انواع گل‌وگیاه با قیمت‌های بالا، بعد از مدتی تغییر هویت می‌دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید