• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74443
+
-

روحانی در مراسم تجدیدعهد دولت با آرمان‌های امام:

کسی با تضعیف دولت تقویت نمی‌شود


رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه همه توان دولت برای اجرای آرمان‌های انقلاب به‌کار گرفته می‌شود، گفت: امروز روز حمایت بیشتر مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است و مطمئنا با وحدت دولت و ملت، از پیچ تاریخی کنونی عبور و دشمن را مأیوس خواهیم کرد.

حسن روحانی روز شنبه در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته‌ایم، گفت: در طول یک سال گذشته مردم در رنج و سختی بودند، اما همچنان مقاوم و استوار در برابر توطئه‌های بیگانگان ایستادگی کردند و امروز روز حمایت مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است. روحانی با تأکید بر اینکه دولت از انتقاد دلسوزانه استقبال و حمایت می‌کند، اظهار داشت: انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد از دولت بی‌هزینه و حتی توأم با جایزه و تشویق بوده است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه انتقاد بی‌هزینه از آثار دولت یازدهم و دوازدهم است که برای همیشه باقی می‌ماند، گفت: بسیار سخت است که این آثار دولت یازدهم و دوازدهم را پس از این کسی بتواند تغییر دهد. وی با بیان اینکه انتقاد به‌تنهایی کافی نیست و نیاز به دلسوزی هم داریم، تصریح کرد: نقد دلسوزانه غیر از تخریب کینه‌توزانه است. لذا پس از انتقاد همه باید برای اصلاح جامعه دست به‌دست هم دهیم و در این شرایط همدیگر را یاری کنیم تا به مقصد نهایی برسیم. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت در شرایط کنونی همه توان خود را برای رفاه مردم به‌کار گرفته است، گفت: گاهی مشکلات ناشی از قصور و کوتاهی و گاهی ناشی از تقصیر و خطا‌ست. اما زمانی نیز به‌خاطر شرایط ناخواسته‌ای است که از سوی دشمن تحمیل می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود: در این شرایط وجود مشکلات ناشی از تقصیر و قصور معنا ندارد، بلکه به‌خاطر تحمیل شرایط سخت از سوی دشمن برای ملت ایران است، لذا همه باید به این ویژگی توجه داشته باشیم و برای تغییر این شرایط ناخواسته در کنار یکدیگر تلاش کنیم. روحانی با بیان اینکه جامعه قوی در کنار دولت قوی، دولت قوی در کنار رهبری قوی و رهبری قوی در کنار انقلاب قوی قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز با تضعیف دولت کسی تقویت نمی‌شود، بلکه این کار دشمنان را خوشحال و راه را برای توطئه بیشتر آسان‌تر می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید