• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74387
+
-

یک تازه‌وارد ؛ رئیس رختکن

یک تازه‌وارد ؛ رئیس رختکن

هری مگوایر در 2بازی اول منچستریونایتد در لیگ برتر چیزی فراتر از یک خرید جدید بود. گران‌ترین مدافع تاریخ البته هنوز نتوانسته است ثابت کند ارزش 80میلیون پوندی را که برای خریدش پرداخت شده، دارد یا خیر. او یک مدافع میانی سنتی و کلاسیک است که به روش دهه80 میلادی بازی می‌کند؛ از آن دست بازیکنانی که در دنیای امروز کمتر ظهور می‌کنند. اما چیزی که ارزش مدافع 26ساله را مشخص می‌کند، تأثیری است که او بر رختکن تیم گذاشته. در منچستر همه هواداران با یاد دوران باشکوه فرگوسن کبیر خوش‌اند و امثال سولشر هم که می‌آیند، مردم و راننده‌های تاکسی به هم می‌گویند: «اینها هم رفتنی هستند.» در رختکن فرگوسن هم با اینکه او سلطه مطلق داشت و حتی با لنگه کفش، ستاره‌هایی مثل بکام را مورد تنبیه قرار می‌داد، بعضی بازیکنان بودند که بزرگ‌تری می‌کردند. روی کین یکی از این نمونه‌ها بود که به‌ویژه بازیکنان تازه‌وارد و جوان از او و اخلاق تندش حساب می‌بردند. 
در سال‌های اخیر چنین نمونه‌ای نداشته‌ایم و بازیکنی نبوده که رهبری رختکن را در دست بگیرد اما هری مگوایر جوان به‌خاطر آن هیبت نخراشیده و قلدرمآبانه و البته قدرت رهبری‌اش توانسته در همین مدت کوتاه تأثیر خودش را بر دیگران بگذارد. او شبیه قلدرهای خطرناکی است که پا به زندان می‌گذارند و در همان روزهای اول از دیگران زهر چشم می‌گیرند؛ از همان‌ها که برخی را زیر بال‌وپر و حمایت خود می‌گیرند و اگر کسی به‌جای «سوکس» بگوید «سوسک» به او چپ نگاه می‌کنند! 
میانگین سن بازیکنان تیم، 24سال است. طبیعی است که از چنین هیولایی حساب ببرند. پل پوگبا بعد از درخشش مگوایر در نخستین بازی لیگ و پیروزی 4 بر صفر مقابل چلسی به او لقب وحشی «the beast» داد. سولشر با اشاره به ترافیک بازیکن در خط دفاعی تیمش آرزو کرده که هرگز مجبور نشود ترکیب او و لیندلوف را که از کناره‌ها با ون‌بیساکا و لوک شو تکمیل می‌شود تغییر بدهد. سرمربی نروژی من‌یونایتد می‌گوید: «هر تیم موفقی از عقب زمین ساخته می‌شود. فان‌خال، مورینیو و مویز مجبور بودند در خط دفاعی به تغییرات زیادی دست بزنند اما ترکیب دفاعی من باثبات‌تر است.» مگوایر 3هفته دیگر با لستر، تیم سابق خود روبه‌رو می‌شود. او در تیم ملی هم در کنار جان استونز خط دفاعی مقتدری را تشکیل داده است. اگر تا چند وقت دیگر دیدید بازوبند کاپیتانی در حضور قدیمی‌هایی مثل دخه‌آ، اشلی یانگ و... به بازوی هری مگوایر تازه‌وارد و جوان بسته شده، تعجب نکنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید