• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74375
+
-

آب‌رسانی سیار به شهرک‌های صنعتی

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: با تشدید گرما و افت منابع آب‌های زیرزمینی، آب‌رسانی سیار به برخی از واحدهای صنعتی مرکز استان آغاز شد. به گزارش ایرنا «حمیدرضا فلاح» فعال بودن ۹۰۹ واحد صنعتی در ۱۷ شهرک و ۴ ناحیه صنعتی این استان را یادآورشد و افزود: با افت شدید منابع آبی در استان، بیشتر شهرک‌های صنعتی این خطه دچار بحران آبی شده است.

وی با اشاره به آغاز آب‌رسانی سیار به شهرک‌های صنعتی شهرکرد، سامان ۲ و سفیددشت در چند روز گذشته تصریح کرد: در پی تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی، روزانه بیش از ۲۰۰هزار لیتر آب برای جبران کمبود آب مصارف صنعتی به این نواحی ارسال می‌شود.  فلاح تعداد چاه‌های عمیق تامین آب بخش صنعتی و شرب شهرک‌های صنعتی استان را ۲۷ حلقه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر چاه‌های شهرک صنعتی به طور کامل خشک و دبی آب مابقی نیز کاهش محسوس یافته است. 

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، همچنین از تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد قبل از سال ۹۰ در استان خبر داد و گفت: همه واحدهای صنعتی مشکل‌دار یک دهه گذشته در استان شناسایی و به آنها رسیدگی شده است.  وی از تکمیل و آماده شدن بزرگ‌ترین تولید‌کننده خوراک میگوی کشور در شهرک صنعتی شهرکرد خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح تولیدی بیش از نیمی از خوراک میگوی کشور در استان تولید و از واردات این محصول جلوگیری می‌شود. فلاح ظرفیت تولید خوراک میگو در واحد صنعتی آماده افتتاح را ۲۵ هزار تن ذکرکرد و گفت: زنجیره تکثیر، تولید، خوراک آبزیان و بسته‌بندی محصولات تولیدی شیلات در چهارمحال‌و‌بختیاری با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده است. به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵هزار نفر از جمعیت استان از درآمد شهرک‌های صنعتی ارتزاق می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید