• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74373
+
-

ابلاغ طرح‌های توسعه روستایی یزد

سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان یزد از ابلاغ برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی شهرستان‌های تفت، میبد و اردکان خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مجید دهقانی‌زاده» گفت: این برنامه‏ها در اجرای تکلیف قانونی مندرج در«بند الف ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه» و با مساعدت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مباحث توسعه روستایی تدوین شده و به تصویب شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان رسیده است.

وی هدف از تدوین این برنامه‌ها را شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و در نهایت ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستاها در قالب تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه کشور ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه اقدامات و فعالیت‌های لازم‌الاجرا در شهرستان‌های یاد شده، در چارچوب اهداف و برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی صورت خواهد گرفت.

دهقانی‌زاده همچنین از تصویب برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی شهرستان‌های ابرکوه، خاتم و مهریز در شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها نیز به‌زودی به فرمانداران و نهادهای مرتبط ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است؛ برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی با اولویت روستاهای بزرگ و پرجمعیتی که کارکرد روستایی خود را حفظ کرده‌اند، تدوین و ابلاغ می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید