• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 اسفند 1396
کد مطلب : 7431
+
-

تأمین حقابه تالاب‌ها، باعث بهبود وضعیت خوزستان می‌شود

پدیده‌هایی مانند گردوغبار به ما یادآوری می‌کنند که تالاب‌ها نیز حق حیات دارند و باید برای تأمین حقابه زیستی خوزستان بیشتر تلاش کنیم تا با بازگرداندن این حق به تالاب‌ها، وضعیت را بهبود بخشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، کاوه مدنی با بیان این مطلب افزود: نباید زیبایی‌های استان خوزستان به تاریخ بپیوندد. اگر بگوییم دیگر این زیبایی‌هایی را که امروز در کلیپ‌های تصویری وجود دارد نخواهیم دید یک اشتباه استراتژیک بزرگی است. وی با اشاره به اینکه کار بزرگی در حوزه آموزش و پرورش و محیط‌زیست انجام شده است، افزود: در اسناد بالادستی در دهه50 قرار بود محیط‌زیست بخشی از منابع تحصیلی و حتی دانشگاه‌ها باشد اما متأسفانه تا به امروز محقق نشده است. معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط‌زیست که در همایش شیوه‌های نوین حفاظت از محیط‌زیست با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و نقش آن در سلامت انسان امروز در اهواز سخن می‌گفت، تصریح کرد: همه اسنادی که در حوزه محیط‌زیست موجود است نشان‌دهنده خطای ما در این حوزه است و باید آن را درست کنیم.

مدنی با اشاره به اینکه فجایع زیست‌محیطی رخ داده به ما یادآوری می‌کنند اهمیت محیط‌زیست را بفهمیم، گفت: آنچه باید تغییر کند تا محیط‌زیست سالم و احیا شود، تفکر است و اگر تفکر و آموزش اصلاح نشود، محیط‌زیست سالم نخواهد شد.

مدنی با بیان اینکه تهیه و تدوین یک کتاب با موضوع محیط‌زیست کاری بزرگ و مهم است که در حوزه آموزش و پرورش انجام شده، افزود: اگر این کتاب نیازمند اصلاحات نیز باشد اما چون با همت و تلاش مجموعه محیط‌زیست و آموزش و پرورش وارد حوزه درسی شده کار بسیار باارزشی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید