• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74302
+
-

مسابقات بین المللی شطرنج  در خمین

مدیر کل ورزش و جوانان مرکزی گفت: سومین دوره مسابقات آزاد بین‌المللی شطرنج جام آفتاب با حضور ۲۵۰ شطرنج‌باز از ۱۰ کشور جهان از یکم شهریور در خمین آغاز به کارکرد و تا هفتم همین ماه ادامه دارد.

«عابد حقدادی» در گفت‌و‌گو با مهر افزود: سومین دوره رقابت‌های آزاد بین‌المللی شطرنج جام آفتاب استان مرکزی یادواره فتوای امام خمینی(ره) با حضور بیش از ۲۵۰ شطرنج‌باز با عنوان هفته دولت و از مجموعه برنامه‌های ورزشی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و هزار شهید شهرستان خمین، در مجموعه فرهنگی بیت تاریخی امام راحل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این رقابت‌ها از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان مرکزی و کشور به شمار می‌رود افزود: در این رقابت‌های بین المللی، شطرنج‌بازان کشورهای اتریش، پرتغال، ارمنستان، چین، افغانستان، عراق، روسیه، گرجستان، آذربایجان و ایران شرکت دارند. 
حقدادی بیان کرد: ورزشکاران در 2 گروه بالای ریتینگ ۱۹۰۰ و زیر ۱۹۰۰ در ۹ دوره به روش سوئیسی به رقابت می‌پردازند. مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه مسابقات، زمان مجاز تأخیر برای هر بازیکن ۳۰ دقیقه از زمان آغاز در هر دور است، زمان بازی برای هر بازیکن ۹۰ دقیقه و ۳۰ ثانیه پاداش برای هر حرکت از اولین حرکت بازی در نظر گرفته شده است. 

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی عنوان کرد: رده‌بندی نهایی بر اساس امتیازات کسب شده در پایان مسابقات تعیین خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید