• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 2 اسفند 1396
کد مطلب : 7429
+
-

توقف چمن‌کاری در شهرها؛ راهکار دولت برای مقابله با کم‌آبی

 رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بااشاره به اینکه امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم صنایع خودروسازی، پتروشیمی و نفت جزو صنایع سبز قرار گیرند، گفت:اگر صنایع وارد صنعت سبز نشوند در کلانشهرها هوای پاک نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که دوشنبه گذشته برگزار شد به تلاش‌های دولت روحانی برای حفظ محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: ٨٠درصد آلودگی هوا مربوط به وسایل متحرک مانند خودرو و سوخت‌های فسیلی است.

وی ادامه داد:محیط‌زیست وضعیت خویی ندارد و اگر تمام مردم برای حفظ آن تلاش نکنند، دولت و سازمان محیط‌زیست به تنهایی قادر به حل آن نخواهد بود.امیدواریم هیچ وقت مجبور به تعطیل کردن صنایع آلاینده نباشیم.

 

توقف چمن‌کاری

معاون رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به مشکل کم‌آبی درکشورافزود: قرار است حداقل حدود ٧٠٠هزار هکتار از اراضی کشاورزی از زیرکشت بهاره خارج شود. همچنین توسعه فضای سبز متوقف و بخش عمده چمن کاری در شهرها حذف می‌شود.

کلانتری تأکید کرد: خوزستانی‌ها به‌علت گردوغبار در برخی مواقع تا چندین روز از منازل خارج نمی‌شوند، درحالی‌که این ریزگردها منشأ داخلی دارند و هنوز منشأ خارجی وارد کشور نشده که به‌نظر می‌رسد از نیمه دوم فروردین وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محیط‌زیست کشور در لبه حرکت می‌کند و وضعیت مناسبی ندارد، گفت: در 5ماه گذشته بیش از ١٠روز مدارس تعطیل شد، همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سالانه ٢٥هزار نفر جان خود را به‌علت آلودگی هوا از دست می‌دهند.

کلانتری درباره وضعیت بارندگی در کشور هم گفت: بارش‌ها که بخشی از خطای ما انسان‌ها را پوشش می‌داد و آلودگی‌ها را کم می‌کرد اکنون در بدترین شرایط قرار دارد، امسال نسبت به ٥٠ سال گذشته بیش از ٦١ درصد از متوسط بارش‌ها کاهش داشته است.

 

تهران تا 5سال آینده بی‌آب می‌شود

تلویزیون 2 فرانسه اعلام کرد: تهران، پکن و مکزیکو به سرعت به سوی کم‌آبی کامل پیش می‌روند.بنابه اعلام این شبکه، علاوه بر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی، تهران، پکن و مکزیکو ممکن است تا 5سال آینده با مشکل بی‌آبی کامل روبه‌رو شوند. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد: از بیش از یک‌میلیارد مترمکعب آب در زمین تنها 2.5درصد آن آب شیرین است.

این خبر را به اشتراک بگذارید