• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 3 شهریور 1398
کد مطلب : 74262
+
-

تلفات جاده‌ای کرمان ۲۷ درصد کاهش یافت

به گفته مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان، تعداد فوتی در حوادث جاده‌ای شمال و جنوب این استان طی 3 ماه نخست امسال ۲۷ درصد کاهش یافته است. در حالی که میزان تردد در کرمان نسبت به متوسط کشوری بیشتر بوده است. 

به گزارش ایرنا «سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی» افزود: در مجموع شمال و جنوب این استان در 3 ماه ابتدای امسال با ۴۰ میلیون تردد، ۱۰ درصد افزایش تردد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته، در حالی که متوسط کشوری این آمار 4/3 درصد بوده است. 

وی گفت: در شمال استان کرمان در 3 ماه ابتدای امسال ۷۴ فقره فوتی و ۸۲۶ فقره جرحی، در مقایسه با سال ۹۷ به میزان ۱۰۸ فقره فوتی و ۵۹۳ نفر جرحی داشتیم که در مجموع ۳۱ درصد در میزان فوتی کاهش داشته است. 
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: میزان فوتی حوادث جاده‌ای در جنوب استان کرمان نیز در 3 ماه ابتدای امسال ۱۶ درصد کاهش داشته است. 

وی ادامه داد: قاچاق اتباع بیگانه و سوخت در حادثه‌های جاده‌ای استان کرمان ۱۰ کشته و ۹ مجروح بر جای گذاشته که 7 درصد آمار تلفات جاده‌ای این استان را در 3 ماه ابتدای امسال افزایش داده است. 
حاج‌سیدعلیخانی افزود: پژو ۴۰۵ با ۲۷ درصد، پراید ۱۶ درصد، موتورسیکلت با ۱۵ درصد بیشترین آمار حوادث جاده‌ای استان کرمان را در 3 ماه ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند. 

وی گفت: ۵۱ درصد فقدان توجه به جلو و ۲۱ درصد تخطی از سرعت مطمئنه از علت‌های وقوع حوادث فوتی و جرحی جاده‌ای استان کرمان در 3 ماه ابتدای امسال بوده است. 
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: ۵۵ درصد عامل واژگونی و ۳۵ درصد برخورد ۲ یا چند وسیله علت‌های اصلی حوادث جاده‌ای فوتی در 3 ماه ابتدای امسال بوده است. 

وی ادامه داد: پرتصادف‌ترین نقاط استان کرمان نیز در 3 ماه ابتدای امسال بزرگراه‌ها و محورهای اصلی بوده است. 
حاج‌سیدعلیخانی گفت: بیشترین آمار فوتی و جرحی در حوادث جاده‌ای استان کرمان به ترتیب در محورهای کرمان - ماهان - بم، باغین - سیرجان، هفت‌باغ - علوی، انار - رفسنجان و باغین - رفسنجان بوده است. 

وی گفت: بیشترین آمار تلفات جاده‌ای نیز در محورهای کرمان - بم با 7 فوتی، رفسنجان - شهربابک و باغین - سیرجان بوده است. 
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمان افزود: بیشترین آمار تابلوگذاری، شیار لرزاننده، مجتمع‌های بین‌راهی و دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای پرتصادف استان کرمان متمرکز شده است. 
وی گفت: بیش از ۳۰۰ کیلومتر شانه‌سازی و شیب شیروانی محور کرمان - بم در سال گذشته انجام شده است. 

حاج‌سیدعلیخانی بیان کرد: آمار تلفات جاده‌ای استان کرمان در سال ۹۷ در مقایسه با سال گذشته ۲۳ نفر کاهش داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید