• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 2 اسفند 1396
کد مطلب : 7416
+
-

راهنمای انتخاب ‌صابون مناسب برای پوست‌

راهنمای انتخاب ‌صابون مناسب برای پوست‌

شما از چه صابونی استفاده می‌کنید؟ فکر می‌کنید اصلا چه صابونی مناسب پوست شماست؟ آیا شما هم جزو افرادی هستید که هنگام خرید صابون با ده‌ها سؤال مواجه می‌شوید و در نهایت باتوجه به زیبایی و شکل ظاهر جلد، صابون را خریداری می‌کنید؟ این یک واقعیت است که تنوع بسیار زیاد صابون‌ها این روزها خریداران را برای انتخاب نوع مناسب سردرگم کرده است. توجه داشته باشید صابون‌ها اگر به‌درستی انتخاب شوند می‌توانند به بهترشدن کیفیت پوست شما و حتی رفع مشکلات احتمالی مانند لک‌ها، جوش‌ها و... هم کمک کنند. اما قبل از هرکاری مهم این است که بدانید پوست‌تان از چه نوع و مدلی است؟ مثلا آیا می‌دانید پوست شما خشک است یا چرب؟ اگر این را نمی‌دانید می‌توانید از پزشک متخصص پوست و مو مشورت بگیرید و بعد نسبت به آن، صابون مناسب را انتخاب کنید.

 

پوست‌های خشک و صابون‌های خاص

اگر پوست‌تان خشک است یعنی به‌اندازه کافی چربی طبیعی روی پوست شما وجود ندارد، بهترین نوع صابون‌ها برای شما آنهایی است که آبرسان بوده و در ترکیباتشان چربی‌های گیاهی و ویتامین‌ها دیده می‌شود. افرادی که دارای پوستی خشک هستند همیشه در زمان انتخاب صابون باید توجه داشته باشند که از صابون‌هایی که حاوی مواد معدنی و شیمیایی پرشمار هستند نباید استفاده کنند.

صابون گلیسیرینه: این نوع از صابون‌ها دارای ترکیبات خاصی هستند که رطوبت مورد نیاز پوست شما را تأمین می‌کنند و احساس خشکی را از پوست شما می‌گیرند.

صابون ویتامین E: ویتامین E با تقویت پوست شما و ایجاد رطوبت و نرمی به شادابی بافت‌های پوست‌تان کمک می‌کند و همچنین به مرور زمان مانع چین و چروک می‌شود.

صابون بادام یا زیتون: روغن بادام یا روغن زیتون می‌توانند به پوست خشک شما چربی مورد نیاز را هدیه دهند و جلوی پوسته شدن و خشکی آن را بگیرند.

صابون آلوئه‌ورا: بارها از خواص مختلف گیاه آلوئه‌ورا گفته‌ایم و همیشه تأکید کرده‌ایم که این گیاه و ژل درون آن خواص مختلفی دارد؛ از جمله مرطوب و نرم‌کنندگی بالا. برای اینکه با خشکی پوست‌تان مقابله کنید می‌توانید از صابون‌های آلوئه‌ورا استفاده کنید.

 

پوست چرب و چند گزینه روی میز

برای پوست‌های چرب به‌صورت کلی استفاده از انواع صابون‌های گیاهی و غیرگیاهی پیشنهاد می‌شود که روی بسته آنها نوشته شده باشد«Oily Skin»؛مانند صابون جوانه گندم که به پاک کردن چربی اضافه روی پوست و شست و شوی بهتر بدن و پوست شما کمک می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید