• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74041
+
-

حذف ساخت و ساز‌های غیرمجاز در راه‌های اردبیل

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل از شناسایی و توقف ۳۳۹ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز و تجاوز به حریم راه در استان خبر داد. به گزارش ایرنا، «علی صبحی» گفت: از این تعداد ۱۴۶ مورد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز شناسایی، برای ۱۴۴ مورد توقف و اخطار ساخت صادر شد و ۴۹ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضایی در 4 ماه گذشته قلع و قمع شده است.

وی بیان کرد: گشت‌های راهداری به طور مرتب در جاده‌ها حضور فعال دارند و در مدت یادشده توانستند ۳۷۳ مورد تابلوی تبلیغاتی غیرمجاز در حریم قانونی راه را شناسایی، برخورد و قلع و قمع کنند.این مسئول راه و حریم آن را سرمایه ارزشمند ملی عنوان کرد و افزود: راهداران برای حفاظت و صیانت از این سرمایه با همه توان شبانه‌روزی تلاش و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کنند.

صبحی به نصب بیش از 1800 عدد تابلوی الزامی در راه‌ها اشاره کرد و گفت: در مدت یادشده ۶۷۰ متر‌ مربع تابلوهای اطلاعاتی از سوی راهداران در جاده‌های استان اردبیل نصب شده است. همچنین ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در نقاط مختلف استان از سوی راهداران انجام شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجراست. راهداران در مدت یاد شده 8350 عدد تابلو را شست‌وشو، ۷۸۵ کیلومتر راه را تسطیح، 3700 متر شیب شیروانی راه‌ها را اصلاح و 1132 شاخه گاردریل را تعمیر و نصب کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید