• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74040
+
-

مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در شیراز

مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در شیراز

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای دسترسی بهتر معلولان، جانبازان و افراد سالخورده به خدمات عمومی، مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس در شیراز اجرایی می‌شود. 

 به گزارش ایسنا، «نواب قائدی» گفت: تاکنون ۱۵۰ ایستگاه اتوبوس در منطقه 2 شهرداری شیراز شناسایی و کار مناسب‌سازی آنها برای افراد توان‌خواه شروع شده است.  او ادامه داد: معلولان، جانبازان و افراد سالخورده بخشی از افراد جامعه‌اند که مانند دیگران، نیازمند دسترسی آسان به امکانات و خدمات عمومی هستند و مناسب‌سازی فضاهای شهری حق طبیعی آنهاست.

  عضو شورای شیراز با بیان این‌که مناسب‌سازی تجهیزات و مبلمان شهری، معابر عمومی، اماکن و بوستان‌ها برای افراد معلول و جانباز اهمیت بسیاری دارد، گفت: طراحی مناسب اماکن و فضاهای مختلف شهری یکی از شاخصه‌های عمده یک شهر است که باید برای اقشار مختلف جامعه قابل دسترس باشد.

  قائدی سازگار کردن کاربری‌های شهری با نیازهای این اقشار را مهم قلمداد و یادآوری کرد: باید بستر مناسب برای دسترسی این قشر مهم از جامعه به اینگونه فضاها مهیا شود. 

 عضو شورای شیراز، مناسب‌سازی فضاهای شهری برای افراد توان‌خواه را از رویکردهای عدالت‌محور شورا و مدیریت شهری شیراز دانست و افزود: مناسب‌سازی، همسطح‌سازی و بهسازی بوستان‌های لاله، رحمت، جوان، پارک جنگلی کوی زهرا، بوستان 10 هزار متر مربعی محله شیخ علی چوپان، نصب ۲ هزار دال بتنی روی جداول و محل‌های عبور افراد توان‌خواه، مناسب‌سازی مسیرهای عبور مساجد و حسینه‌های منطقه، مناسب‌سازی ورودی تعدادی از ساختمان‌های مسکونی و تجاری و تجهیز آنها به آسانسور و پارکینگ، بخشی از فعالیت‌های انجام‌شده در راستای تسهیل در عبور و مرور جانبازان و معلولان بوده است.

  قائدی همچنین از اجرای عملیات پیاده‌روسازی و همسان‌سازی معابر مختلف در منطقه 2 شهرداری شیراز و نصب تابلوهای ویژه عبور و مرور معلولان و افراد توان‌خواه در این معابر خبر داد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید