• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 31 مرداد 1398
کد مطلب : 73894
+
-

ده‌ها بوستان و میدان تهران همچنان میزبان شادستان تهران هستند

شادستان تهران

استقبال بی‌نظیر شهروندان از جشن‌های دهه ولایت

شادستان تهران

حامد فوقانی/خبر‌نگار

جشن‌های عید تا عید دهه ولایت در تهران با استقبال بی‌نظیر شهروندان روبه‌رو شد؛ آنطور که 700برنامه طی 10روز برای بسیاری از خانواده‌ها شب‌های به‌یادماندنی در پارک‌ها، فضاهای همگانی و میادین اصلی شهر رقم زد و خاطره‌ ساخت؛ یعنی میانگین هر شبانه‌روز 70برنامه. از این بین تا همین دیشب در برخی ‌بوستان‌های شهر مثل نهج‌البلاغه، نیاوران، ملت، آب و آتش (در مجموع اراضی عباس‌آباد)، ساعی، ولایت، جوانمردان و چند بوستان دیگر، حال و هوای خاصی دیگر به مناسبت دهه ولایت داشتند؛ به‌خصوص که طی چند شب گذشته تعدادی از گروه‌های مختلف موسیقی به پارک‌ها آمدند و آثار خود را در فضای باز برای مردم اجرا کردند. البته که بوستان نهج‌البلاغه از این حیث با کنسرت گروه سون و مهدی جهانی تاحدودی متفاوت‌تر از سایر جاهای پایتخت بود. این در حالی است که خبر می‌رسد، جشن‌های مناسبتی و تابستانی با عنوان شادستان در برخی ‌مناطق شهر تهران تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.




حضور 5هزار‌نفری در یک‌شب

شهردار منطقه‌2 که بوستان نهج‌البلاغه در حوزه کاری او واقع شده، برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح برای شهروندان تهرانی را در راستای سیاست‌های شورای پنجم شهر و شهرداری تهران عنوان کرد. رسول کشت‌پور معتقد است که حضور شهروندان در چنین برنامه‌هایی هم باعث شادابی در سطح خانواده و جامعه می‌شود و هم به افزایش ایمنی در مناطق کمک می‌کند. او در گفت‌وگو با همشهری به مشارکت مردم با استقبال بی‌نظیرشان در برنامه‌های شادستان تابستانی اشاره کرد و گفت: «به‌طور نمونه در کنسرت گروه سون که شب عید غدیر خم در فضای باز بوستان نهج‌البلاغه برگزار شد، بیش از 5هزار نفر شرکت کردند. جالب اینجا بود که مردم خودشان به شئونات اخلاقی و عرفی جامعه هم توجه داشتند و خوشبختانه هیچ مشکلی در برگزاری برنامه به‌وجود نیامد. به عقیده بنده، فراهم‌آوردن محیط شاد برای حضور افراد به‌صورت خانوادگی، باعث می‌شود تا هم شور و هیجان برنامه بالاتر برود و هم مشکلی از هر نظر که می‌توان متصور شد، پیش نیاید.» 
شهردار منطقه‌2 تهران تنها انتظار از مردم برای برگزاری چنین برنامه‌هایی را رعایت نظم و انضباط عنوان کرد و افزود: «طبیعتا مشارکت و حضور بالای شهروندان، سبب می‌شود تا برنامه‌های بهتر دیگری را برای آینده پیش‌بینی کنیم. البته برای آنکه در آینده بتوانیم برنامه‌های مناسب‌تری با سلیقه مردم داشته باشیم، در انتهای هر برنامه نیازسنجی کرده و میزان اثربخشی را از طریق سنجش افکار عمومی چه به‌صورت گفت‌و‌شنود و چه مکتوب و توزیع برگه‌های نظرسنجی مشخص می‌کنیم. این مسئله به تصحیح برنامه‌ها کمک شایانی می‌کند.» کشت‌پور همچنین اعلام کرد که برنامه‌های شادستان در سایر پارک‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه پیدا می‌کند. به گفته او، نوع برنامه‌ها به تناسب وسعت و میزان جمعیت نواحی اطراف پارک فرق می‌کند؛ با این حال برنامه‌های ترانه‌خوانی، استندآپ کمدی و آموزشی مهم‌ترین سرفصل‌هاست. اینطور که کشت‌پور گفت، این برنامه‌‌ها همراه با ارائه پیام‌های زیست‌محیطی و شهروندی به‌ویژه پیام‌های آموزشی درباره تفکیک پسماند و کاهش صرفه‌جویی انرژی است. او گفت که برای ‌ماه محرم نیز برنامه‌های ویژه‌ای با مشارکت خود مردم اجرا می‌شود که در آنها نیز با رویکرد آیین‌های مذهبی سعی می‌شود تا پیام‌های عاشورایی منتقل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید