• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73822
+
-

هیولای108,000,000,000 تومانی بوگاتی

چنتودیچی، به‌عنوان قدرتمندترین خودروی ساخته شده توسط بوگاتی درحالی سال 2021 به بازار می‌آید که پیش‌فروش آن به اتمام رسیده‌ است

خودرو
هیولای108,000,000,000 تومانی بوگاتی


 جدیدترین مدل از خودروهای شرکت فرانسوی بوگاتی سال آینده ساخته و یک سال بعدتر وارد بازار می‌شود. حالا دنیای خودرو و فناوری یک‌بار دیگر هیجان و التهاب خاصی به‌خود گرفته و در انتظار معارفه کامل‌تری از نسخه جدید بوگاتی است.

به یاد EB110 در 110سالگی بوگاتی
محصول جدید شرکت بوگاتی با نام «چنتودیچی» چندی پیش در گردهمایی بزرگ «پبل بیچ» معرفی شد. چنتودیچی در زبان ایتالیایی به معنی110 است. سازندگان بوگاتی در صد و دهمین سالگرد تاسیس خود و به یاد خودروی افسانه‌ای بوگاتیEB110 جی‌تی که در دهه90 چشم همه را خیره کرده بود، نام محصول جدیدشان را 110 گذاشتند و با یک تیر دو نشان زدند؛ ابرخودرویی که بر پلتفرم بوگاتی شیرون ساخته شده و در ظاهر فرق چندانی با آن ندارد. شاید حتی با کمی بدبینی بتوان از چنتودیچی به‌عنوان فیس‌لیفت شیرون نام برد!

فقط 10 دستگاه
به گزارش انگجت، شرکت سازنده اعلام کرده است که تنها 10دستگاه از مدل چنتودیچی را ساخته و در سال2021روانه میدان خواهد کرد. قیمت هر دستگاه از این خودرو بدون درنظر گرفتن مالیات، 8 میلیون یورو یا حدود8.9 میلیارد دلار است. البته بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که تمامی این 10دستگاه توسط مشتریان بوگاتی پیش‌خرید شده و آنها در صف انتظار دریافت خودروهای گران‌قیمت و استثنایی خود هستند.

داستان خودروی سیاه
در نمایشگاه خودروی ژنو در سال‌جاری میلادی، شرکت بوگاتی مدلی را با نام خودروی سیاه در معرض نمایش عموم گذاشت؛ اتومبیلی سیاه‌رنگ شبیه به مدل شیرون که مشخصاتش نیز شبیه به همین مدل بود. قیمتی که بوگاتی آن را به مشتریانش فروخت، 11میلیون یورو اعلام شد. حالا کمپانی سازنده اعلام کرده که به‌عمد رنگ سفید را برای چنتودیچی برگزیده؛ چرا که می‌خواسته شباهتی با «خودروی سیاه» نداشته باشد. البته اعلام شده است که هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ برای مشتریان در این مدل وجود ندارد و آنها می‌توانند رنگ مورد دلخواه خود، حتی اگر مشکی باشد را برای اتومبیل‌شان برگزینند.

2.4 ثانیه
صفر تا 100 چنتودیچی تنها 4/2ثانیه است که تفاوتی با شیرون ندارد، اما سرعت چنتودیچی از صفر تا 200کیلومتر بر ساعت، تنها در 6.1ثانیه شکل می‌گیرد. این رقم در شیرون 6.5ثانیه است.

۱۶۰۰ اسب بخار
قلب تپنده بوگاتی چنتودیچی، موتور 8لیتری توربوشارژ4 است. این موتور 16سیلندر دارد و 1600 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند که از شیرون، ۱۰۰ اسب بخار بیشتر است.

380 کیلومتر بر ساعت
همواره اصل مهم و جدایی‌ناپذیر در خودروهای ساخت شرکت بوگاتی سرعت بوده است. آنها با ویرون رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را در اختیار گرفتند و شیرون رکورد خارق‌العاده 465 کیلومتر در ساعت را به‌نام خود ثبت کرد. به‌نظر می‌رسد حداکثر سرعت چنتودیچی به‌مراتب بیشتر باشد، اما سازندگان تنها اعلام کرده‌اند که سرعت این خودرو حداکثر در 380کیلومتر بر ساعت، به‌صورت الکترونیک محدود می‌شود و بالاتر نمی‌رود. این عدد در مدل‌هایی از شیرون، 420کیلومتر بر ساعت بود.

7 دنده
اگرچه توضیحات خاصی از سوی شرکت سازنده درباره جعبه‌دنده مدل جدید ارائه نشده است، اما می‌توان حدس زد که بوگاتی چنتودیچی نیز ‌مانند مدل شیرون، دارای گیربکس اتوماتیک 7دنده دبل‌کلاچ باشد.





تفاوت‌های ظاهری با شیرون و  ویرون

پس از آنکه طراحان شرکت بوگاتی جلوپنجره نعل اسبی چنتودیچی را به‌خاطر شبیه‌سازی با بوگاتی EB110 کوچک کردند، دیگر جایی برای کار گذاشتن لوگوی کارخانه روی آن نبود. به‌همین دلیل آنها مجبور شدند، لوگوی بوگاتی را از روی جلوپنجره به روی کاپوت منتقل کنند. همچنین نکته مهم دیگر برای شبیه‌سازی، حذف ستون C شکلی بود که در مدل‌های شیرون و ویرون وجود داشت. حالا دیگر چنتودیچی از پهلو شباهت چندانی به این دو مدل ندارد.






بدنه
طراحان سعی کرده‌اند در ساخت این خودرو از مدل EB110 الهام بگیرند و در این امر موفق نیز عمل کرده‌اند، اما قسمت عقب خودرو، طراحی فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فردی دارد. یک دیفیوزر بزرگ با سر اگزوز عمودی و چراغ‌هایی شناور به‌همراه یک بال بسیار بزرگ در قسمت عقب چنتودیچی دیده می‌شود که هیبت ویژه‌ای به این ابرخودرو بخشیده است. در قسمت جلو با اینکه طراحی بسیار مدرنی دیده می‌شود اما چهره EB110 در چنتودیچی کاملا قابل رویت است. جلوپنجره نعل اسبی این مدل بسیار کوچک‌تر از خودروهای شیرون و ویرون بوده و ورودی‌های هوای موجود در دو طرف جلوپنجره آن دارای سه قسمت افقی هستند؛ چیزی شبیه به مدل E110. بدنه چنتودیچی نیز همانند مدل شیرون، از فیبر کربن ساخته شده اما با به‌کارگیری برف‌پاک‌کن‌های سبک‌تر و استفاده بیشتر از فیبر کربن در قسمت‌های دیگر باعث‌شده تا چنتودیچی 20کیلوگرم سبک‌تر از شیرون باشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید