• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73679
+
-

تولید ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان مرکزی

۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر امسال با هدف توسعه زراعت چوب در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تولید شد.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در سال گذشته به این اداره اختصاص یافت که یک میلیون اصله نهال از جمله ۶۰۰ هزار اصله نهال گلدانی و ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید شده است.

«محسن چقایی» گفت: کشاورزان می‌توانند با کاشت نهال صنوبر به صورت متمرکز در اطراف مزارع از این نهال به عنوان بادشکن استفاده کنند.وی ادامه داد: بهره‌برداران با ارائه تقاضای کتبی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها و پس از بازدید و تأیید کارشناس، نهال مورد نیاز را در فصل مناسب تحویل می‌گیرند.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: روند پرشتاب افزایش جمعیت و تحولات صنعتی کشور، نیاز بخش‌های مختلف به چوب و فرآورده‌های چوبی را به همراه دارد که از جمله راه‌های کاهش فشار به منابع جنگلی، حفظ، احیا و توسعه این ثروت ملی اجرای طرح ملی توسعه زراعت چوب و کشت گونه‌های سریع‌الرشد از جمله صنوبر در اراضی مستعد و مناسب در کشور و استان است.

چقایی گفت: بر این اساس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی سالانه به طور متوسط تولید یک میلیون اصله نهال مرغوب و استاندارد از جمله نهال صنوبر را در دستور کار دارد. استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود 82/1 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :