• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73648
+
-

گزارش یک جشن

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان با استقبال بی‌نظیر شهروندان اصفهانی برگزار شد

سوژه روز
گزارش یک جشن

بالاخره انتظارها به سر رسید و پس از یک سال بار دیگر پروانه‌های رنگی مهمان جشنواره کودک شدند و سایه‌بانی از مهربانی، لبخند و شادی را بر فراز شهر اصفهان گسترانیدند.
به گزارش مهر، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در شب عید غدیر خم و با استقبال بی‌نظیر شهروندان اصفهانی و حضور چهره‌های شناخته شده سینمای کودک و مهمانان داخلی و خارجی به طور رسمی در باغ غدیر اصفهان آغاز به فعالیت کرد.در شب جشن ولایت مردم اصفهان میزبان هنرمندان، مسئولان و از همه مهم‌تر کودکان شدند تا با تأسی به برکات این شب بزرگ عهدی آسمانی ببندند، مبنی بر این‌که کودکان این سرزمین تا همیشه تاریخ با عشق به ولایت و میهن‌پرستی و نور ایمان زندگی کنند.

مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان با سفری به خاطرات کودک و فیلم‌های خاطره انگیز دوره‌های قبلی جشنواره مانند دزد عروسک‌ها، خانه مادربزگه، کلاه‌قرمزی و خواهران غریب روی صفحه بزرگی از سینما که کودکی آن را در آغوش گرفته است، آغاز و فریادهای شوق کودکانه و شادی‌های بزرگسالانه با مشاهده این تصاویر در هم آمیخته می‌شود.در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روی سن بزرگ جشنواره رفت تا پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به نمایندگی از وی ایراد کند.


هوایی تازه برای پروانه‌های جشنواره 

«سید رضا امیری صالحی» در این پیام آورده است: تحولات پرشتاب جهان امروز، زندگی انسان را در ابعاد گوناگون از جمله حوزه فرهنگ دستخوش تغییر کرده است. در این میان کودکان و نوجوانان، با بهره گیری از فناوری‌های نوین شکل‌گیری نسلی فهیم، پرسشگر و تحول‌خواه را نوید می‌دهند. سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با درک این واقعیت گریزناپذیر، گام‌هایی نو در این مسیر برداشته و با بهره گیری از نسیم تغییرات، هوایی تازه برای پروانه‌های جشنواره به ارمغان آورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام گفت: تحول در ساختار جشنواره، ایجاد بخش‌های روزآمد و تغییر نگاه به سینما از جزیره‌ای مستقل به بخشی از صنعت تصویر بیانگر بینش دقیق و تیزهوشی هنرمندانه سینماگران متعهد کشورمان است که بی‌تردید دستاوردهای ارزشمندی برای کودکان این مرز و بوم و پیام پرطنینی از جنس صلح و نوع‌دوستی و معنویت برای جهان خواهد داشت.وی در بخش دیگری از این پیام آورده است: در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر نیازمند انسجام و وحدت هستیم، اکران همزمان فیلم‌های جشنواره در سراسر کشور موجب خرسندی است و نمایش آثار راه‌یافته به جشنواره در مناطق سیل‌زده و کودکان آسیب‌دیده ناشی از این حادثه تلخ، با شعار شیرین «رویای کودکان سیل‌زده را بسازیم» جای قدردانی فراوان دارد.


تلاقی عید غدیرخم و آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودک 

در ادامه این مراسم دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: تلاقی عید سعید غدیر خم و آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان چه فرخنده است، به‌ویژه که میزبان ما شهر اصفهان و اهالی باصفایش باشند تا جشن و جشنواره در تصویری از خاطرات کودکانه‌های ما برگزار شود. در این شادی مضاعف و در همه این روزها همپای ما و بلکه بیش از ما تلاش کردند تا این جشنواره به صمیمانه‌ترین و آراسته‌ترین شکل ممکن برگزار شود.

«علیرضا تابش» ابراز کرد: هر سخنی بیش از این نه مناسب چنین لحظاتی و نه مطلوب مستمعان پر از لبخند و شیطنت و شادی کودکانه است. پس با افتخار می‌گویم که مهمانان محترم داخلی و خارجی، کودکان عزیز و امیدوار سرزمین پهناورم، نوجوانان خلاق شرکت‌کننده در سومین المپیاد فیلمسازان، هنرمندان سرافراز آزاده و افتخارآفرین، مسئولان شهری و متولیان فرهنگ و هنر، عید غدیرخم مبارک و به سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوش آمدید. امیدوارم روزهایی پر از رنگ و نشاط خوشی را در اصفهان زیبا با هم تجربه کنیم.


فلسفه وجودی برگزاری جشنواره‌ها افزایش نشاط اجتماعی است

شهردار اصفهان نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور پرشور شهروندان و مهمانان داخلی و خارجی اظهار کرد: تلاقی افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با شب عید غدیر را برکتی برای آن می‌دانیم، جشنواره‌ای که برای کودکان و آینده‌سازان فردای این سرزمین است.«قدرت‌الله نوروزی» با تأکید بر ضرورت ایجاد شور و نشاط اجتماعی ادامه داد: فلسفه وجودی برگزاری این جشنواره‌ها افزایش نشاط اجتماعی است و جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان می‌تواند این هدف را محقق سازد.


اصفهان، میزبان دائمی جشنواره کودک و نوجوان 

شهردار شهر اصفهان با اعلام دائمی شدن محل برگزاری جشنواره در شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم در این چند روز هنرمندان عزیز و همکاران سینما بتوانند با به نمایش گذاشتن هنرهای خود در راستای اصلاح امور و هدایت جوانان و بیداری کسانی که نیازمند دیدن فیلم‌های هشداردهنده هستند از این فرصت استفاده کنند.وی افزود: سینما عصایی جادویی است که می‌تواند آرمان‌های یک ملت را به نمایش بگذارد و به وسعت افق دید مخاطب و قوه خلاقه سازندگان، در جامعه اثر بگذارد.وی ادامه داد: دلیل اهمیت جشنواره تحقق شور و نشاطی است که ضرورت جامعه امروزی است و باید درجامعه گسترش یابد.


کودکان سیل‌زده از داستان غم انگیز زندگی خود می‌گویند

سپس کودکان سیل‌زده با بادکنک‌های مشکی به روی صحنه آمدند تا از داستان غم‌انگیز زندگی پس از سیل بگویند. شاید صحنه زندگی در این بخش غمگین شده باشد، اما بلافاصله کاروان شادی کودکان نیز برای دلجویی از دوستانشان به روی صحنه می‌آیند تا با دمیدن روح امید در روح کودکان سیل زده، امید برای تحقق رویای آنها را بار دیگر دل و جانشان زنده کنند و بگویند «رویای کودکان سیل زده را می‌سازیم».

این خبر را به اشتراک بگذارید