• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73554
+
-

حاشیه‌نشین‌های چابهار ساماندهی می‌شوند

فرماندار چابهار گفت: بیش از ۱۲ هزار خانوار حاشیه‌نشین در چند ماه گذشته در چابهار شناسایی شده‌اند و به زودی کار ساماندهی آن‌ها آغاز می‌شود. 

به گزارش مهر «رحمدل بامری» افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در چابهار برخورداری حاشیه‌نشینان محروم از همه امکانات دولتی است و این اقدام با حمایت‌های استاندار سیستان و بلوچستان در دست اجراست. 

وی بیان کرد: ابتدا برای تمامی خانوارهای ساکن در این محلات پرونده تشکیل می‌شود و پس از صدور سند قطعی در 1۵۰۰ هکتار زمین مناطق حاشیه شهر کار ساماندهی، برق‌رسانی، شبکه آب‌رسانی، اجرای طرح هادی و سایر خدمات و امکانات دولتی آغاز می‌شود. 

فرماندار چابهار افزود: برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری 4هزار واحد مسکونی در این نقاط ساخته شود و پیش از آن مردم این مناطق از خدمات لازم شامل بازگشایی معابر، ساخت و ساز، ارائه امکانات برق، آب، راه، بهداشت و مدرسه بهره‌مند خواهند شد. 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین در چابهار وجود دارد که از سال‌ها قبل تاکنون فاقد امکانات اولیه نظیر برق، آب، آموزش، بهداشت، طرح هادی و سایر خدمات رفاهی و دولتی هستند. 

بامری گفت: خیلی سخت است که خانوارهای محروم و فقیر از سایر نقاط شهرستان و شهرهای همجوار و مناطق روستایی به امید اشتغال، رفاه بهتر و نجات از خشکسالی و بی‌‌آبی به حاشیه شهر چابهار پناه آورده‌اند‌ و در گرمای تابستان و هوای شرجی بدون برق و امکانات روزگار بگذرانند. 

وی افزود: به همت 3 استان معین و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار ساماندهی آغاز شده و به زودی شاهد تحولی بزرگ در توسعه مناطق محروم و حاشیه شهر چابهار خواهیم بود و این لکه ننگ با همت جهادی و پیگیری‌های مسئولان به‌ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای همیشه از پیشانی این منطقه راهبردی و مهم پاک خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید