• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73512
+
-

کلانشهرها

  کرمانشاه و اهواز در حوزه مترو عقب مانده‌اند
معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اراده وزارت کشور بر این است که با تخصیص اعتبارات ریالی از محل اوراق مشارکت، تا سال۱۴۰۰ مرحله نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه به بهره‌برداری برسد. به‌گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه اظهار کرد: شهرهای کرمانشاه و اهواز از جمع کلانشهرهای کشور در حوزه مترو و قطار شهری عقب‌تر است که درصدد جبران این عقب‌ماندگی هستیم. او تصریح کرد: هم‌اکنون کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و قم دارای قطار شهری هستند. 

  خرید ۱۶ واگن مترو برای کرج
شهردار کرج در صفحه اینستاگرام خود از خرید 16 واگن مترو خبر داد. به گزارش همشهری، ‌علی کمالی‌زاده، شهردار کرج در صفحه رسمی اینستاگرام خود از بازدیدی که به‌همراه همکاران خود از کارخانه واگن‌سازی ایریکو داشت خبر داد و نوشت: «قرارداد خرید ۱۲۰واگن به‌منظور تامین تجهیزات مترو، توسط شهرداری کرج با این شرکت منعقد ‌و تاکنون ۲۰میلیارد تومان پرداخت شده و ۲رام (هر رام دارای ۷واگن) تحویل شهر کرج شده است. در این بازدید رایزنی‌ها درخصوص خرید ۲رام (هر رام دارای ۸واگن) صورت گرفت. ارزش هر واگن قریب به یک میلیون یورو است و مقرر شد تامین مالی آن در قالب فاینانس و با بهره‌گیری از کمک دولت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام شود.»

  واریز ۶۵۰میلیارد تومان به‌حساب متروی تبریز
شهردار تبریز در صفحه رسمی اینستاگرام خود از واریز ۶۵۰میلیارد تومان به‌حساب مترو برای تکمیل خط یک قطار شهری از محل فروش اوراق مشارکت خبر داد.
به‌گزارش ‌ایمنا، ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز در صفحه رسمی اینستاگرام خود نوشت: «تبریز نخستین کلانشهر کشور است که توانسته برای پروژه قطار شهری اوراق مشارکت جذب کند و به فروش برساند که ۵۰درصد آن سهم دولت است. علاوه بر این، به‌زودی ۳۵۰میلیارد تومان از منابع غیرنقدی شهرداری در چارچوب بودجه سال۹۸ شهرداری تبریز به پروژه قطار شهری تزریق می‌شود که در مجموع با تخصیص ۱۰۰۰میلیارد تومان تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری خط یک مترو به ایستگاه پایانی خود برسد. روزانه 1200 تا 1500نفر در کارگاه‌های زیرزمینی قطار شهری تبریز فعالیت می‌کنند.» از سوی دیگر، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت ۲۰۰میلیارد تومان برای ادامه فاز اول خط2 قطار شهری تبریز خبر داد. محمدباقر نوبخت در بازدید از پروژه قطار شهری تبریز گفت: امسال همزمان با دهه فجر شاهد افتتاح خط اول قطار شهری خواهیم بود و برای فاز اول خط دوم نیز به میزان ۱۰کیلومتر به‌توافق رسیده‌ایم.

  انتقال آلودگی سایت دفن پسماند قم به رودخانه
معاون فنی و عمرانی فرمانداری قم با تأکید بر اینکه سایت ۱۸ هکتاری دفن پسماند شهرداری قم وضعیت نامطلوبی دارد، گفت: این سایت در بالادست قم سبب آلودگی رودخانه قم شده است. به گزارش تسنیم، «علی طالبی» در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قم اظهار کرد: پسماندهای تخلیه‌ شده در این منطقه فاصله نزدیکی با چاه‌های آب آشامیدنی شهر قم دارد، در نتیجه ضروری است که پسماند صنعتی از این منطقه جابه‌جا شود. او افزود: بنا نیست که برای واحدهای تولیدی تسهیلات بدهیم و این واحدها پس از راه‌اندازی پسماند خود را در محیط رها کرده و سبب آلودگی‌های زیست‌محیطی شوند.

  منشأ بوی نامطبوع در یاسوج، تصفیه‌خانه نیست
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه عوامل ایجاد بوی نامطبوع در مناطق غربی شهر یاسوج ربطی به تصفیه‌خانه فاضلاب ندارد، گفت: بوی فاضلاب ورودی به تصفیه خانه در حدی نیست که در سطح وسیع منتشر شود.
به گزارش تسنیم، «طهمورث گودرزی» در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج اظهار کرد: برخی از لجن‌کش‌ها به‌صورت غیرمجاز با رها کردن فاضلاب‌های سپتیک خانگی در خطوط انتقال فاضلاب سبب ایجاد مشکلات فنی در روند تصفیه فاضلاب می‌شوند.  او با اشاره به دومین عامل ایجاد بوی نامطبوع در مناطق پایین دست و غربی شهر یاسوج گفت: ساکن شدن فاضلاب‌های سطحی در پایین دست سبب تولید بوی نامطبوع مخصوصا در هنگام شب می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید