• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73470
+
-

ایستگاه 110آتش‌نشانی افتتاح شد

ایستگاه 110آتش‌نشانی افتتاح شد

ایستگاه110 آتش‌نشانی صبح دیروز در شرایطی افتتاح شد که شهردار تهران از این ایستگاه به‌عنوان یک نقطه عطف یاد کرد. پیروز حناچی در هنگام افتتاح ایستگاه110 با مقایسه تجهیزات آتش‌نشانی قبل و بعد از حادثه پلاسکو، گفت: «می‌توانیم بگوییم که وضعیت آتش‌نشانی از نظر تجهیزات سنگین با گذشته قابل مقایسه نیست؛ همچنین این حادثه بر مباحث نرم‌افزاری و آموزش در آتش‌نشانی تهران نیز تأثیر زیادی گذاشته است. جا دارد یاد کنیم از کسانی که هنگام آن مأموریت، جان عزیز خود را تقدیم کردند و این اقدامات به برکت جانفشانی‌ها برای مردم شریف تهران است که ماندگار می‌شود. از طرف دیگر باید بگویم شورای‌شهر تهران در آغاز کار خود اقدام شجاعانه‌ای انجام داد که اختصاص درصدی از بودجه‌ تهران به موضوع ایمنی مردم تهران بود.» 
ایستگاه110 آتش‌نشانی در منطقه3 داخل باغ‌موزه دفاع‌مقدس قرار دارد تا بخشی از این منطقه ایمن بماند. تجهیزات جدیدی مانند کیف‌های آتش‌نشانان، بالابرها، پمپ‌های هوا و مکنده‌های قوی ویژه شرایط بحران خریداری شده است. او ادامه داد: «امروز (دیروز) این ایستگاه افتتاح و همزمان رونمایی از تجهیزات جدید آتش‌نشانی نیز انجام شد. پس از حادثه پلاسکو نقاط ضعف در مجموعه آتش‌نشانی مشخص و براساس آن تجهیزات لازم خریداری شد.» 
پیروز حناچی در ادامه به انتخاب نام این ایستگاه اشاره کرد و اینکه نام «110» با ظرافت انتخاب شده است. 

شهردار تهران یادآور شد: «شماره ایستگاه ١١٠ به ظرافت با حروف ابجد نام علی(ع) انتخاب شده است. شاید کمتر کشوری را در دنیا بتوان پیدا کرد که اینگونه با رمز و راز سخن بگوید. در اصفهان هم ما مسجدی داریم به نام شیخ لطف‌الله که بر کتیبه سردر ورودی آن نوشته شده است «مایه محتشمی خدمت اولاد علی»، که اگر آن را به ابجد تبدیل کنید، سال ساخت این مجموعه را می‌توانید از آن در بیاورید یا بر پیشانی حمام شیخ بهایی کنار میدان عتیق اصفهان، کتیبه‌ای وجود دارد که در حال مرمت است و می‌گوید: هر که از درون برون ‌آید «صحت و عافیت» بود. «صحت و عافیت» به ابجد، تاریخ ساخت این حمام تاریخی است.» او ادامه داد: «این زبان رمز و راز را در کشوری می‌توانید پیدا کنید که سالیان سال از قدمت فرهنگی آن می‌گذرد؛ ان‌شاءالله این عقبه فرهنگی نقشه راه ما برای آینده نیز خواهد بود.»  پیروز حناچی تأکید کرد: «امروز نتایج این اقدام مثبت را مشاهده می‌کنیم که خود را به شکل تجهیزات خاص برای نقاط آسیب‌پذیر شهر تهران نشان می‌دهد. تلاش می‌کنیم از این تجربیات حداکثر استفاده را داشته باشیم؛ چراکه جان آن عزیزان در راه مأموریت برای حفظ ایمنی و آسایش شهروندان فدا شد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید