• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73468
+
-

برگزاری جشنواره شهرهای دوست و خواهرخوانده

برگزاری جشنواره شهرهای دوست و خواهرخوانده

شهردار تهران و عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه برای بررسی جزئیات برگزاری جشنواره شهرهای دوست و خواهرخوانده در اردیبهشت ۹۹ دیدار کردند.
به گزارش شهرنوشت، در این جلسه درباره همکاری‌های شهرداری تهران و وزارت امور خارجه برای برگزاری جشنواره «شهرهای دوست و خواهرخوانده» نکاتی مطرح و در نهایت مقرر شد تا در اردیبهشت سال آینده این جشنواره با حضور ۳۰ شهر که تهران با آنها پیمان خواهرخواندگی یا تفاهمنامه همکاری دارد و البته تعدادی از شهرهای مطرح دنیا برگزار شود.
پس از مذاکرات پیشین شهردار تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره برگزاری چنین رویدادی، معاون امور سیاسی این وزارتخانه ضمن بررسی ابعاد جشنواره «شهرهای دوست و خواهرخوانده»، با برگزاری آن موافقت و بر اجرای هرچه وسیع‌تر و بهتر این رویداد تأکید کرد. عراقچی همچنین در مورد همکاری وزارت امور خارجه با شهرداری تهران برای دعوت از نمایندگان شهرها قول مساعد داد و اعلام کرد: با بسیج نمایندگی‌ها در سراسر دنیا تلاش بر این است تا این جشنواره مقدمه خوبی برای تقویت دیپلماسی عمومی و جایگاه تهران در میان سایر شهرهای دنیا باشد.
در پایان این دیدار توافق شد تا با همکاری وزارت امور خارجه، فرایند اجرایی برگزاری این جشنواره همزمان با برگزاری «جایزه خشت طلایی» که در آبان‌ماه مصادف با روز جهانی شهرها، برگزار خواهد شد، آغاز شود و در نهایت در اردیبهشت‌ماه این جشنواره برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید