• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73426
+
-

چطور وارد بورس شویم

 گام نخست برای سرمایه‌گذاری در بورس دریافت کد معاملاتی نیست بلکه آموزش است. اگر شما قصد سرمایه‌گذاری در بورس را دارید نخستین مرحله یادگیری فرایند کارکرد بورس و نحوه تحلیل در بازار سرمایه است و این رویه تا پایان عمر سرمایه‌گذاری شما ادامه دارد.
  گام دوم سرمایه‌گذاری در بورس آشنایی با قوانین، مقررات و نحوه انجام معاملات در بازارهای مختلف بورس و فرابورس است. همچنین شما باید بدانید هر شرکتی واجد چه مشخصاتی است و از چه اصول سودآوری به لحاظ بنیادی پیروی می‌کند تا بتوانید از این طریق سهام مناسب برای سرمایه‌گذاری را شناسایی کنید.
  گام سوم سرمایه‌گذاری در بورس باز هم آموزش و یادگیری است. در واقع این بخش مهم‌ترین بخش سرمایه‌گذاری در بورس است. این آموزش باید شامل یادگیری مبانی اولیه اقتصاد، آشنایی با صورت‌های مالی شرکت‌ها، آشنایی با روش‌های تحلیلی (بنیادی یا تکنیکی) و در نهایت راهبردهای مدیریت سرمایه و نحوه معامله باشد.
  قبل از همه‌‌چیز شما باید از خود بپرسید چه میزان ریسک‌پذیرید و آیا حاضرید ریسک‌های موجود در بازار سهام را برای سرمایه‌گذاری بپذیرید؟ قوانینی در بازار سهام وجود دارد به نام ریسک و بازده که باید قبل از هرچیز آنها را یاد بگیرید.
  حالا دیگر شما آماده‌اید تا در گام پنجم آرام‌آرام کد سهامداری خود را دریافت کنید. برای این کار لازم است شما یک کد معاملاتی دریافت کنید. هرسرمایه‌گذاری که قصد دارد برای نخستین بار در بورس سهام بخرد یا بفروشد به یک کد سهامداری نیاز دارد که مانند کد ملی معرف هویت آن سهامدار در بورس است. این کد سهامداری باید با مراجعه به یک شرکت کارگزاری که نهاد واسط سهامداران و بورس است دریافت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید