• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73367
+
-

بخش مرکزی قم قطب کویرنوردی می‌شود

 بخشدار مرکزی قم گفت:‌ این بخش ظرفیت‌های طبیعی زیادی برای تبدیل‌شدن به قطب کویرنوردی در استان و حتی در میان استان‌های همجوار را دارد.

«سید داوود حاجی حسینی» در گفت‌وگو با ایرنا‌ بیان کرد:‌ کویرنوردی بستر مناسبی برای توسعه گردشگری در قم است و بخش مرکزی با دارا بودن مناطق زیبای حاشیه کویر بهترین مکان برای اجرای تورهای کویرنوردی 
در استان است.

وی افزود: برخی از روستاهای بخش مرکزی در حاشیه کویر قرارگرفته‌اند و گردشگران می‌توانند ساعات خوشی را با مردم بومی منطقه سپری و شرایط زندگی آنان را از نزدیک تجربه کنند.
حاجی حسینی با اشاره به اجرای طرح‌های بوم‌گردی در مناطق حاشیه کویر بخش مرکزی قم ادامه داد:‌ در این روستاها‌ برخی خانواده‌ها مکان زندگی خود را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و با غذای محلی از آنان پذیرایی می‌کنند.

وی گفت:‌ مشاهده مراسم‌ مردم بومی منطقه و پوشیدن لباس‌های محلی در کنار تجربه کویرنوردی برای هرگردشگری لذت‌بخش است و فرصت خوبی برای معرفی پیشینه تاریخی بخش مرکزی قم به علاقه‌مندان را ایجاد می‌کند.

بخشدار مرکزی قم بیان کرد: با توسعه گردشگری طبیعی در بخش مرکزی قم،‌ فرصت خوبی برای ایجاد پیست‌های ماشین‌سواری و موتورسواری در دل کویر فراهم می‌شود که هرکدام از آنها خود فرصت‌های شغلی قابل‌توجهی را به وجود می‌آورند.
وی ادامه داد: مردم بومی منطقه برای استقبال از گردشگران علاقه‌مند به حضور در دل کویر آمادگی کامل دارند و در صورت فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه این حوزه با کمک مسئولان استان،‌ می‌توان رونق اقتصادی خوبی در بخش مرکزی ایجاد و بیکاری را ریشه‌کن کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید