• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73343
+
-

برپایی نمایشگاه نقاشی «مهر و ماه»

برپایی نمایشگاه نقاشی «مهر و ماه»

نمایشگاه نقاشی «مهر و ماه» از آثار «علی بحرینی» هنرمند دشتستانی، در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر گشایش یافت. 

به گزارش ایرنا، بحرینی گفت: عمده آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه با رویکرد دینی و مذهبی برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با زندگی ائمه و این رسالت با استفاده از هنر است. وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه در آشنایی هنرمندان و جوانان هم‌استانی از مجموعه مهر و ماه و زندگی‌نامه حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)  است. 

 این هنرمند ادامه داد: این مجموعه با یک نگاه نو و سبک ترکیب‌بندی است که شاخصه‌هایی از زندگی‌نامه امام‌علی(ع) و حضرت زهرا (س) از تولد تا شهادت را با تکیه بر منابع مستند به نمایش می‌گذارد. بحرینی بیان کرد: برای نمایشگاه سعی شده نامی انتخاب شود که بزرگی و عظمت دو بزرگوار را دربرداشته و در کنار آن از لطافت خاصی برخوردار باشد و مهر به عنوان خورشید و حضرت علی (ع) و ماه نیز بیانگر حضرت زهرا (س) است.  وی افزود: نقاشی این مجموعه حدود 5 سال و با استفاده از منابع معتبر دینی طول کشید و سال گذشته به اتمام  رسید.

 بحرینی با اشاره به تعداد آثار نمایشگاه مهر و ماه گفت: ۲۰ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن و در ابعاد ۱۲۰ در ۸۰ در این نمایشگاه ارائه شده است.  نمایشگاه «مهر و ماه» از ۲۶ تا ۳۱ مردادماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۸ تا ۲۱ در نگارخانه سوره میزبان بازدیدکنندگان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید