• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73292
+
-

پتروشیمی هگمتانه بهمن ماه افتتاح می‌شود

پتروشیمی هگمتانه بهمن ماه افتتاح می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان این‌که 14 سال از صدور پروانه تاسیس شرکت پتروشیمی هگمتانه می‌گذرد و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: پیش‌بینی شده است این پروژه بهمن‌ماه 98 به بهره‌برداری برسد. 

به گزارش فارس، حمیدرضا متین در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان این‌که براساس سند راهبردی سه ساله استان همدان باید 28 طرح تاثیرگذار را در مدت 3 سال به بهره‌برداری برساند، افزود: یکی از طرح‌هایی که سال‌ها پیگیر بهره‌برداری و فعالیت آن بودیم شرکت پتروشیمی هگمتانه است. 

وی با اشاره به این‌که 14 سال از صدور پروانه تاسیس شرکت پتروشیمی هگمتانه می‌گذرد و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: پیش‌بینی شده است این پروژه بهمن‌ماه 98 به بهره‌برداری برسد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان این‌که در برنامه راهبردی استان جلوگیری از خام‌فروشی برای سازمان صمت تبیین شده است توضیح داد: باید به مواد معدنی ارزش افزوده بدهیم و بعد آن را به بازار عرضه کنیم. 

متین با اشاره به این‌که در 4 ماه ابتدای سال گذشته در استان همدان 189 مجوز تاسیس و در مدت مشابه سال‌ جاری 248 جواز تاسیس صادر شده است، گفت: روند رو به رشد تولید و مثبت بودن تولید را در استان شاهد هستیم. 

وی با بیان این‌که در کنار 28 طرحی که در سند راهبردی استان آمده است باید طرح‌های تاثیرگذار دیگر هم فعال شوند، افزود: در استان همدان 1048 واحد پروانه بهره‌برداری معتبر و فعال وجود دارد که وضعیت نسبی تولید آنها رو به رشد است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان این‌که در حوزه رونق تولید ثبت‌نام و معرفی به بانک‌ها انجام شده است تصریح کرد: مصوبه‌ای مبنی بر پذیرش طرح‌های کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم که این طرح‌ها به مبلغ حدودی 600 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند. 

متین با اشاره به این‌که در استان 58 واحد صنفی دارای پروانه با 197 اتحادیه وجود دارد ادامه داد: 11 هزار واحد بدون پروانه کسب در استان همدان شناسایی شده است که بدون پروانه فعالیت دارند. 

وی با اشاره به این‌که در حوزه معدن 280 پروانه بهره‌برداری معتبر معدنی در استان وجود دارد، گفت: تعدادی از واحد‌های معدنی استان تعطیل بودند اما با وقوع سیل سال ‌جاری این واحد‌ها فعال شدند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید