• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73202
+
-

نرخ توافقی نقاشی خودرو



 قیمت خدمات و اجرت صافکاری و نقاشی خودرو در صنف، تابع نرخ‌گذاری نیست زیرا مواداولیه این صنف مانند رنگ نرخ مصوبی ندارد و وارداتی است.

نرخ ارائه خدمات صافکاری و نقاشی خودرو، از قدیم بر مبنای توافق واحدهای صنفی با مشتری تعیین می‌شود و نقاش و صافکار با دیدن خودرو، هزینه‌ انجام تعمیرات را به مشتری اعلام می‌کنند.

نقاشی و صافکاری خودرو، کاری هنری است که تعیین نرخ آن به مهارت و عملکرد نقاش و صافکار بستگی دارد.

 اغلب شکایت‌های مطرح در مورد صنف صافکاران و نقاشان اتومبیل مربوط به امداد‌خودروهایی است که بعد از وقوع تصادف، خودروی مشتریان را به مراکز مورد نظر خود، منتقل می‌کنند. معمولا مشتریان از قیمت و کیفیت صافکاری و نقاشی اینگونه مراکز ناراضی هستند.

مشتریان برای دریافت خدمات این صنف به واحدهای دارای پروانه کسب، یا مجوز قانونی مراجعه کنند.

 درصورتی که مشتریان از کیفیت ارائه خدمات و انجام کار برخلاف توافق صورت‌گرفته، مثلا عیب در صافکاری یا رنگ شکایت داشته باشند، می‌توانند با مراجعه حضوری، به‌صورت کتبی شکایت خود را به اتحادیه منعکس کنند تا با انجام کار کارشناسی، به شکایت آنها رسیدگی شود.

 به مشتریان توصیه می‌شود برای دریافت خدمات صافکاری و نقاشی خودرو عجله نکنند و با مراجعه به چند واحد صنفی و پرس‌و‌جو در مورد کیفیت کار صافکاران و نقاشان خودرو، برای دریافت این خدمات، با بهترین کیفیت و کمترین قیمت، توافق کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید