• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73173
+
-

جایزه‌ای دیگر برای غزل

دبیرخانه جایزه غزل حسین جلال‌پور فعالیت خود را آغاز کرد

خبر
جایزه‌ای دیگر برای غزل

جایزه‌ای به نام دکتر حسین جلال‌پور، شاعر و پـژوهـشگر فقید حوزه ادبیات برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، «جایزه غزل حسین جلال‌پور» در بخش‌های کتاب سال غزل و پژوهش درباره غزل برگزار می‌شود. همچنین غزل‌های ارسالی به دبیرخانه نیز داوری می‌شوند و برگزیدگانی از میان آثار انتخاب خواهند شد. جایزه غزل حسین جلال‌پور جایزه‌ای مستقل است که به همت خانواده و دوستان او در گناوه برگزار می‌شود.
عزت‌الله بهمنی، ابراهیم اسماعیلی‌اراضی، حسن فرهادی، ندا ابن‌علی و مهدی بیات‌نسب اعضای هیأت مؤسس و امید طبیب‌زاده، علی هوشمند، ارمغان بهداروند، حمیدرضا وطن‌خواه و محمدسعید میرزایی اعضای هیأت علمی نخستین دوره جایزه غزل حسین جلال‌پور هستند. دبیری جایزه بر عهده حسن فرهادی است.
حسین جلال‌پور در سال 1355در گناوه به دنیا آمد. جلال‌پور از شاعران غزل جریان موسوم به غزل دهه 70بود که مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به شمار می‌رود. جلال‌پور در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفته و به عضویت هیأت علمی دانشگاه بهبهان درآمده بود. «تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از دیگر آثار اوست. علاو بر این، از او نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است.
حسین جلال‌پور در دهم فروردین 1398در سانحه تصادف در خورموج بوشهر درگذشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید