• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73172
+
-

روایت تازه

روایت تازه


ممنوعیت ورود 2نماینده مسلمان کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطین با همدستی ترامپ و نتانیاهو، هر روز ابعاد شگفت‌انگیز تازه‌تری می‌یابد.
دیروز در توییتر، ایلهان عمر، نماینده محجبه کنگره مطالبی علیه اسرائیل نوشت که اگرچه برخی رسانه‌های دنیا و سازمان‌های بین‌المللی سال‌هاست می‌گویند و می‌نویسند، اما شنیدن آن از زبان یک نماینده کنگره آمریکا بی‌سابقه است. خانم عمر نوشت: «هدف سفر ما (او و رشیده‌طلیب) به اسرائیل مشاهده دست اول آن چیزی بود که در فلسطین در حال روی‌دادن است. این وظیفه ما به‌عنوان نماینده کنگره است، اما چون نتوانستیم به این وظیفه عمل کنیم، من اینجا (در توییتر) آنچه را که قرار بود ببینیم، می‌نویسم.»
خانم عمر سپس به برنامه‌هایی که قرار بود در این سفر انجام دهند، اشاره کرده ازجمله دیدار با اعضای کنست و مقامات امنیتی اسرائیل و سفیر آمریکا در تل‌آویو. او همچنین به وضعیت فلسطینی‌ها با توجه به قطع‌شدن کمک‌های انسان‌دوستانه به آنها اشاره کرده که تصمیم ترامپ در سال گذشته بود. این نماینده کنگره آمریکا همچنین نوشته‌است که قرار بود در این سفر از طریق ویدئوکنفرانس با جمعی از جوانان در غزه دیدار و گفت‌وگو کنند. او نوشته‌است که مقامات اسرائیل سفر اعضای کنگره به غزه را ممنوع کرده‌اند. برنامه بعدی سفر این دو نماینده کنگره، دیدار از الخلیل بوده‌است؛ جایی که شهرک‌سازی صهیونیست‌ها نوعی اشغال درون اشغال ایجاد کرده و زندگی را برای ساکنان فلسطینی منطقه سخت کرده‌است. خانم عمر نوشته‌است که 77درصد از مغازه‌ها در این شهر به‌خاطر اشغال نظامی (اسرائیل) تعطیل است و فلسطینی‌ها مجبورند هنگام تردد چیزی روی سرشان بگیرند که مانع از برخورد آشغال‌هایی شود که شهرک‌نشینان روی سر آنها می‌ریزند. نماینده کنگره آمریکا نوشته‌است، حملات خشونت‌بار به فلسطینی‌ها در این شهر به امری عادی تبدیل شده‌است.
خانم عمر در انتهای مطلب توییتری‌اش با اشاره به کمک مالی سالانه 3میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل نوشته‌است، این وضعیت «‌مهم‌ترین متحد ما در منطقه» و «‌تنها دمکراسی خاورمیانه» است.
در همین حال، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به چالش اخیر میان 2نماینده کنگره با تل‌آویو گفته‌است، رابطه آمریکا و اسرائیل عمیق و طولانی است و در مقابل ضعف‌های ترامپ و نتانیاهو، تاب می‌آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید