• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73073
+
-

محرومیت‌زدایی از طالقان

استاندار البرز: اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در طالقان را با هدف بازگشت جمعیت به این منطقه دنبال می‌کنیم

گوناگون
محرومیت‌زدایی از طالقان

استاندار البرز گفت: محرومیت‌زدایی از طالقان را با هدف بازگشت جمعیت به این منطقه، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی دنبال می‌کنیم و ضرورت دارد که روستاهای این شهرستان نیز فعال‌تر شوند تا از ظرفیت‌های آنها بهره‌برداری شود.
به گزارش فارس، «عزیزالله شهبازی» با بیان این‌که مدیران باید بدانند که در مقابل وعده‌هایی که می‌دهند مسئول هستند، اظهار کرد: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مسائل و مشکلات شهرستان طالقان به‌خوبی حاضر شده‌اند.
وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای پیگیری و رسیدگی به وعده‌ها و قول‌های داده‌شده در رابطه با شهرستان طالقان، ادامه داد: تمامی وعده‌هایی را که در سفر قبلم به طالقان داده‌ام با اهتمام ویژه‌ای دنبال کرده‌ام و در راستای تحقق آنها اقدامات عملیاتی صورت گرفته است.

شهبازی با اشاره به این‌که احداث یک بیمارستان در این شهرستان از بزرگ‌ترین آرزوهایم بود، افزود: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همراهی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با رایزنی‌های صورت‌گرفته در مدت بسیار کوتاهی توانستیم مجوز ایجاد بیمارستان در طالقان و احداث آن توسط ستاد را دریافت کنیم.
استاندار البرز اضافه کرد: هم‌اکنون طالقان مجوز احداث بیمارستان را دارد و تحقق این امر منوط به جانمایی و مکان‌یابی مناسب توسط مسئولان شهرستان است که باید در اسرع وقت اقدام کنند.
وی با اشاره به این‌که توزیع اعتبارات سال 98 البرز با هدف محرومیت‌زدایی از مناطق کمتربرخوردار انجام شد، گفت: این امر طی جلسات تخصصی محقق شد و در حال حاضر اساس بودجه‌ریزی شهرستان طالقان با رشد 57 درصدی اعتبارات تغییر جدی داشته است.
شهبازی با اشاره به این‌که برنامه توسعه البرز میلی و سلیقه‌ای نیست، بلکه بر اساس اصول علمی تهیه و تدوین شده است، افزود: با تعاملات و رایزنی‌های صورت‌گرفته توفیق یافتیم که تفویض اختیار تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌های گردشگری طالقان را برای البرز دریافت کنیم که این امر را برای کرج- چالوس نیز در دستور کار داریم.
استاندار البرز با تاکید بر این‌که مدیران استان عملکرد خود را به رسانه‌ها اعلام کنند، گفت: در خصوص رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری نیز اقدامات لازم صورت گرفته و این امر در مراحل پایانی قرار دارد.


مکان‌یابی شهرک تخصصی آب 

استاندار البرز با اشاره به این‌که شهرک تخصصی آب در طالقان مکان‌یابی و جانمایی شد، افزود: فرماندار باید با تلاش مضاعفی به اجرای مصوبات بپردازد.
شهبازی به جاده هشتگرد- طالقان اشاره کرد و گفت: این جاده براساس صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی به ایمنی بیشتری نیاز دارد، چراکه بر این باوریم حفاظت از جان و مال مردم از وظایف اصلی ماست.
وی گفت: ریل‌گذاری‌های اصلی برای رشد طالقان انجام شده، ولی فرصت‌ها کوتاه است و با توجه به این‌که در این شهرستان سرما و بارندگی زودتر آغاز می‌شود، باید پروژه‌ها هر چه سریع‌تر پیگیری و اجرایی شوند.
استاندار البرز افزود: از مدیران انتظار دارم اکنون که مسیر هموار شده و توجه ویژه‌ای به طالقان معطوف شده است، تلاش‌ و جدیت بیشتری به خرج دهند.
وی با تقدیر از عملکرد شرکت توزیع برق استان، ادامه داد: مدیران موظف هستند که تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با حوادث طبیعی اتخاذ کنند، ساماندهی رودخانه‌های استان باید در دستور کار قرار گیرد، چراکه طی بازدیدهای صورت‌گرفته تذکرات لازم داده شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید