• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73047
+
-

13 هزار زندانی در 8 زندان خوزستان

معاون اداره کل زندان‌های خوزستان با اشاره به وجود 13 هزار زندانی در 8 زندان خوزستان گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد این زندانیان بین ۱۹ تا ۳۰ ساله هستند. به گزارش ایسنا، «نادر ایگدر» اظهار کرد: رویکرد ما اصلاح و تربیت است. در قانون وظیفه اجرای مجازات حبس بر عهده سازمان زندانهاست و حین حبس باید کارهای اصلاحی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود تا زندانیان پس از آزادی مجددا به عرصه جرم و زندان برنگردند.

وی افزود: باید بپذیریم در شرایط فعلی، در هر جامعه‌ای، وجود زندان برای امنیت لازم است. در زندان هم می‌شود پیشگیری ثانویه را انجام داد تا زندانی پس از آزادی دوباره جرمی مرتکب نشود. مجموعه سازمان زندان‌ها‌، با اقدامات تعلیمی و نگهداری، سهم عمده‌ای در امنیت ملی و پایدار دارد.

این مسئول با اشاره به ارائه آموزش‌های دینی و ورزشی به زندانیان گفت: امکانات آموزشی در برخی زندان‌ها به حدی کم است که گاهی زندانیان در فضاهای بسیار کوچک و در کریدور قرآن می‌خوانند. با وجود این، ورزش صبحگاهی و سوادآموزی 2 الزام در آیین‌نامه‌های سازمان زندان‌ها هستند. آموزش موسیقی کلاسیک توسط زندانیان، آموزش تئاتر و صدا و سیمای زندان از دیگر موارد هستند.

ایگدر بیان کرد: بهترین نقاش اهواز در زندان است. همچنین 98 درصد کسانی که به زندان‌ فرستاده می‌شوند، دچار بیماری جسمی و روحی هستند. معاون اداره کل زندان‌های خوزستان ادامه داد: برخی زندانیان توانایی دوخت لباس مدارس را دارند و درآمد آنها از این کار به خانواده زندانیان که قشر آسیب‌دیده هستند، می‌رسد.

ایگدر گفت: یک بند زنان در زندان سپیدار داریم که حدود 170 زندانی زن در آن هستند. زندانیان در این مکان کارهایی انجام می‌دهند و محصولات آنها در زندان‌ها به فروش می‌رسد و درآمد آن نیز به خود زندانیان برمی‌گردد. وی بیان کرد: بعد از انقلاب حتی یک زندان هم راه‌اندازی نشده است و باید روند احداث زندان‌ها تسریع یابد. گاهی در یک کلاس با ظرفیت ۲۰ نفر حدود ۱۰۰ نفر را جا می‌دهیم که این مساله قطعا کیفیت آموزش را کاهش می‌دهد.این مسئول افزود: تعداد زیادی از زندانیان جزو حاشیه‌نشین‌ها و همچنین تعداد زیادی از قشر ضعیف به لحاظ اقتصادی و فرهنگی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید