• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73040
+
-

افت سطح آب‌های زیرزمینی در کوهدشت

مدیر آب‌‌ و فاضلاب شهری کوهدشت با بیان این‌که از سال‌های گذشته سطح آب‌های زیرزمینی این شهر افت کلی پیدا کرده‌ است، گفت: طرح استاتیک آب در این شهرستان در گذشته 30 متر بود، اما اکنون به حدود 70 متر رسیده‌ است.به گزارش تسنیم، «میرحسین فاضلیان» با بیان این‌که برخی از چاه‌های آب شمال کوهدشت از مدار بهره‌برداری خارج‌ شده‌اند، اظهار کرد: شرکت آب‌ و فاضلاب این شهر برای تامین آب مورد نیاز مردم 2 برنامه میان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار دارد که برنامه بلندمدت در حال مطالعه است.

وی با بیان این‌که در وضعیت کنونی روزانه چاه آب از مدار بهره‌برداری خارج می‌شود و باید آب شرب مردم را نیز در این شرایط تامین کرد، افزود: 8 حلقه چاه آب را که سال گذشته از مدار خارج شده‌ بودند، بهسازی کرده‌ایم. فاضلیان گفت: 260 لیتر بر ثانیه آب در زمستان‌ پاسخگوی آب مردم شهر کوهدشت است، اما در تابستان امسال 450 لیتر بر ثانیه آب تولید می‌شود.

مدیر آب ‌‌و فاضلاب شهری کوهدشت با اشاره به حفاری چاه‌ها در سطح شهرستان گفت: 6 حلقه چاه آبرفتی در این شهر حفاری ‌شده و برخی از این چاه‌ها نیز به ‌دلیل نبود فضا و طبق توافق، داخل فضای سبز شهرداری حفر شده‌اند و آب این فضا را نیز تامین می‌کنند.

وی در ادامه با تقدیر از امام‌جمعه و نماینده شهرستان به دلیل پیگیری مشکل آب مردم شهر بیان کرد: در منطقه هزارمنی عبدولی 6 نقطه را برای حفر چاه و برنامه میان‌مدت آب‌رسانی به شهر کوهدشت مشخص کرده‌ایم. این مسئول با اشاره به این‌که تمام چاه‌های آب 24ساعته فعالند، گفت: مردم باید ما را با صرفه‌جویی در مصرف آب یاری کنند تا شاهد افت فشار آب در کوهدشت نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید