• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73036
+
-

نظارت بر نحوه توزیع آرد در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم بر ضرورت نظارت هرچه بیشتر بر نحوه تولید و توزیع آرد در نانوایی‌های این استان تأکید کرد.  

به گزارش ایرنا، «مهرداد غضنفری» در جلسه سیاستگذاری گندم، آرد و نان استان قم افزود: اتحادیه نانوایان باید به خوبی نحوه توزیع آرد تا مرحله پخت و رسیدن به دست مردم را زیر نظر داشته باشد تا در این میان تخلفاتی صورت نپذیرد. 

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه فروش آرد به صورت سراسری برای جلوگیری از فساد و سوءاستفاده‌های احتمالی بیان کرد: نهادهای نظارتی باید بر این سامانه کنترل و نظارت داشته باشند تا بتواند کارکرد خود را داشته باشد.

 وی با بیان این‌که میزان خرید گندم در استان قم با وجود تغییر نامحسوس در تولید گندم، نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است اضافه کرد: این مسأله باید به صورت ویژه مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و موانع آن برطرف شود.


ذخیره ۴۰ هزار تنی گندم 

مدیر کل امور غله و خدمات بازرگانی قم گفت: ذخیره گندم در سیلوهای استان ۳۱ هزار تن و در کارخانه‌های آرد ۱۰ هزار تن است. «بهزاد رادمنش» در این جلسه افزود: خرید گندم از ابتدای خرداد آغاز شد و بر خلاف سال‌های گذشته تا پایان شهریورنیز ادامه دارد تا کسانی که تمایل به فروش گندم خود دارند، فرصت کافی داشته باشند. 

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از ۱۱ هزار تن گندم در استان خریداری شده است اظهار کرد: بقیه گندم ذخیره شده از استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان، اردبیل، کردستان و مرکزی به استان قم حمل شده است. 

مدیر کل امور غله قم بیان کرد: با وجود آن‌که تولید گندم در استان تغییر زیادی نداشته، اما میزان خرید گندم به شدت کاهش داشته است. با این حال، با توجه صدور مجوز برای حمل گندم، کسانی که گندم خود را همچنان نگه داشته اند، نمی‌توانند آن را به آسانی جابه‌جا کنند.

وی از کیفیت و سلامت آرد توزیع شده در استان قم خبر داد و گفت: نظارت و کنترل مستمر بر نحوه تولید و توزیع آرد صورت می‌پذیرد و با توجه به ارزش غذایی نان برای مردم، برای کیفیت بهبود نان بسیار برنامه‌‌ریزی و تلاش کرده‌ایم.
رادمنش با اشاره به فعالیت ۵ کارخانه آرد در استان قم بیان کرد: به منظور هدفمند کردن فرایند توزیع و فروش آرد، جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و هدررفت منابع کشور سامانه فروش آرد به صورت سراسری راه‌اندازی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید