• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72974
+
-

خبر خوش برای سرمایه‌گذاران مبل و منبت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به همدان: زمین‌های شهرک‌های صنعتی با قیمت مناسب در اختیار سرمایه‌گذاران این عرصه قرار می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افرادی که اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش مبل و منبت کنند زمینی با حداقل قیمت در شهرک‌های صنعتی به آنها واگذار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، رضا رحمانی در جشنواره مبل و منبت روستایی در روستای اشترمل تویسرکان بیان کرد: برای کسانی که اقدام به راه‌اندازی واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌کنند، بیشترین میزان مشوق‌ها از جمله تخفیف‌های تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال روستایی و دیگر منابع اعتباری موجود اعطا می‌شود. 

وی گفت: درآمد حاصل از صنعت مبل و منبت در جهان ۱۳۰ میلیارد دلار در سال است در حالی که درآمد کشورمان از محل صادرات با وجود 3 برابر شدن آن در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به ۶۴ میلیون دلار رسیده است. وزیر صمت ادامه داد: به دنبال بازدید از جشنواره مبل و منبت روستایی در اشترمل تویسرکان به این باور رسیدم که می‌توان رقم ۶۴ میلیون دلار را تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار افزایش داد. 

رحمانی افزود: در زمینه خوشه صنعتی و مبل و منبت در سازمان صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی آغاز شده است که یکی از آنها خوشه مبل و منبت است. وی آثار به نمایش گذاشته‌شده را در این جشنواره به مثابه آثاری معنوی دانست که قابل ارزش‌گذاری نیستند و گفت: استاندار همدان کارگروهی ویژه تشکیل داده است تا تصمیم‌های این کارگروه بتواند اقتصاد استان همدان را متحول کند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اگر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات این بخش افزایش یابد، به طور حتم زندگی مردم رونق می‌یابد، مهاجرت معکوس می‌شود، بیکاری رفع و فرصت‌های شغلی جدید ایجاد خواهد شد. 

رحمانی توضیح داد: به منظور رفع مشکل چوب و کاغذ چندین نشست با وزیر جهاد کشاورزی برگزار کرده‌ایم تا تسهیلات لازم برای رسیدن به اهداف ترسیم‌شده پرداخت شود. وی افزود: هیچ‌یک از طرح‌هایی که امروز دیدم دارای برند نبودند انتظار می‌رود در اشترمل که ۴۷۰ کارگاه فعال است محصولات خود را شناسنامه‌دار کنند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توفیق در این عرصه دانشگاه و مراکز آموزشی را پای کار بیاورید و هنر صنعت مبل و منبت را ساده نگیرید. رحمانی یادآور شد: به استاندار همدان تفویض اختیار می‌کنم تا هر تصمیمی را که می‌تواند در رونق حوزه کاری صنعت، معدن و تجارت موثر باشد اتخاذ کند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید