• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72849
+
-

بازداشت مدیران شهری به اتهامات مالی

کلانشهرها
بازداشت مدیران شهری به اتهامات مالی


محمد سرابی/ خبرنگار
اخیرا تعداد بازداشتی‌ها و برخورد‌های قضایی با اعضای شورا‌های شهر و مدیران شهری افزایش پیدا کرده است. بیشتر این دستگیری‌ها به اتهامات مالی انجام شده که از مدت‌ها پیش پرونده‌های گشوده‌ای داشتند یا در نقاطی روی داده که در ماه‌ها و سال‌های گذشته دچار اختلافات مدیریتی برای انتخاب شهردار و‌ تعیین مسئولان شهری بودند.

در استان لرستان آخرین فرد بازداشت‌شده در حوزه مدیران شهری «وحید رشیدی» شهردار خرم‌آباد است که چند نفر دیگر از مجموعه شهرداری به همراه وی دستگیر شدند.

‌سعید رازانی، دادستان خرم‌آباد در ارتباط با دستگیری شهردار خرم‌آباد، اظهار کرد: شهردار خرم‌آباد به اتهام سوءاستفاده از اموال شهرداری و تصرف غیرقانونی در این اموال بازداشت‌شده ‌و روند بررسی پرونده و تحقیقات ادامه دارد که به‌محض دریافت گزارش جدید در راستای پرونده شهردار خرم‌آباد، اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد. پیش‌ترجعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان در مورد دستگیری و تعقیب تعدادی از مدیران لرستان به‌دلیل تخلفات اقتصادی، گفته بود: ۱۴ نفر از مدیران متخلف لرستان و افراد مرتبط با آنها تحت تعقیب قرار گرفتند که عمده تخلفات این افراد در حوزه شهرداری‌ها و شورا‌های شهر است.

در هفته‌های گذشته مرادپور، معاون عمرانی استاندار و سپه‌وند، مدیر امور شهری استانداری استاندار لرستان نیز بازداشت شده بودند. در کنار این افراد در تیر‌ماه سال‌جاری 4 عضو شورای شهر الشتر به همراه حبیب نصیری، شهردار الشتر نیز بازداشت شدند. 2عضو شورای شهر بروجرد و شهردار سابق ازنا نیز جزو بازداشتی‌ها هستند. در شهریار نیز چندی پیش ‌احسان درخشان‌نسب، شهردار شهریار بازداشت شده بود که موجب شد‌ اعضای شورای شهر شهریار او را عزل کنند.‌ نورالله طاهری، فرماندار شهریار درباره بازداشت درخشان‌نسب، گفت: 3‌ماه پیش از این گزارشی به‌دست نیرو‌های نظارتی و قضایی رسید و پرونده‌ای در مورد مسائل مالی شهرداری و ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز گشوده شد. در همان زمان 3نفر از مسئولان نواحی سابق شهرداری و اخیرا نیز یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، معاون اداری و مالی شهردار و مسئول ناحیه یک شهرداری شهریار دستگیر شدند.

رئیس شورای شهر فردوسیه شهریار نیز به‌دلیل ارتشا بازداشت شده است. در رباط‌کریم نیز یک عضو شورای شهر چندی پیش به اتهام ارتشا بازداشت ولی با قرار وثیقه آزاد شد.

در استان فارس و در شهر صدرا نیز بازداشت‌هایی در میان مدیران شهری صورت گرفته است. نیمه مرداد حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس دادگستری استان فارس تعداد بازداشتی‌ها را 4نفر به اتهامات مرتبط با فساد مالی اعلام کرد. در استان البرز نیز شهرداری‌ها و شورای شهر بار‌ها با برخورد قضایی روبه‌رو شده‌اند. کرج به‌عنوان مرکز این استان به‌دلیل اختلافات درونی شورای شهر برای ماه‌ها شهردار نداشت و در شهر‌های چهارباغ و فردیس نیز ‌دستگیری‌هایی مرتبط با شهرداری انجام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید