• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72830
+
-

تسویه‌حساب با مفسدان

ابراهیم رئیسی در سفر به کردستان گفت که جمهوری اسلامی فساد را نمی‌تواند هضم کند و پایان عمر مفسدان فرارسیده است

قضایی
تسویه‌حساب با مفسدان


رئیس قوه قضاییه در سفر به استان کردستان ضمن دیدار سرزده از زندان مرکزی سنندج، به مفسدان هشدار داده که پایان عمرشان فرارسیده و جمهوری اسلامی نمی‌تواند فساد را هضم کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در جریان این سفر طی سخنانی در جمع علما و روحانیون استان با تأکید بر اینکه هاضمه انقلاب اسلامی مطلقا فسادپذیر نیست، گفت: هاضمه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و اجازه نمی‌دهد فساد در هیچ کجا لانه کند. ممکن است افرادی از روی هواهای نفسانی و از روی دست‌اندازی به بیت المال و دچار کجی و زشتی شدن، مرتکب فساد و خطا شوند اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساد است. به گزارش میزان، رئیسی خاطرنشان کرد: به‌عنوان خدمتگزاران با همه وجود تلاش خواهیم کرد که به هیچ عنوان فساد در هیچ کجا لانه نکند و هرکجا که در نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بخواهد آلوده به فساد شود به هیچ عنوان برای مردم و ذات انقلاب اسلامی و خون‌های پاک و مطهری که در این سرزمین‌ها برای پاسداری و صیانت از ارزش‌های الهی ریخته شده، قابل پذیرش نیست.

رئیس قوه قضاییه در قسمت دیگری از اظهاراتش که با شعارهای حمایتی حضار در این جلسه همراه شد، با هشدار به مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند، گفت‌: مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند بدانند که پایان عمر آنها فرارسیده است و به آنها اجازه هیچ‌گونه اقدامی داده نخواهد شد. امروز دلسوزان به این نظام نخواهند گذاشت که چنین چیزی اتفاق بیفتد.

رئیسی تأکید کرد: با جدیت این امر دنبال خواهد شد و یک امر مقطعی و موسمی نیست و امواجی است که همه فساد را از بین خواهد برد.

ابراهیم رئیسی در مدت کوتاه ریاست خود بر قوه قضاییه، مبارزه با فساد را محوری‌ترین شعار خود قرار داده و اعلام کرده است که در مبارزه با فساد خط قرمز نمی‌شناسد؛ وی تیرماه گذشته طی سخنانی اعلام کرد که «اعلام فساد برای مردم امیدآفرین نیست آنچه امیدوار‌کننده است، اقدام علیه فساد است.» وی در ابتدای شروع کار خود در کسوت رئیس قوه قضاییه از کاهش اعتماد مردم به دستگاه قضایی براساس نظرسنجی‌ها گفت و این را هم گفت که با آمدنش، امید مردم به قوه قضاییه هم افزایش پیدا کرده است. او ماندگاری این امید را در گروِ اقدامات عملی دانست و گفت: «اطمینان و اعتماد به اجرای عدالت باید بالا رود.» طی ماه‌های گذشته عملکرد رئیسی در دستگاه قضایی مورد تحسین موافقان و مخالفان سیاسی او بوده است. او بر تسویه درونی قوه قضاییه از مفسدین تأکید ویژه‌ای ورزیده است؛ در این راستا او در پاسخ به شائبه‌های مالی در دوره ریاست پیشین قوه قضاییه اعلام کرده است که درآمدها و هزینه‌های سالانه دستگاه تحت ریاست خود را برای عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهد کرد. او در گامی دیگر با 60قاضی متخلف برخورد کرد و آن را آغاز کارش برای مبارزه با فساد درون قوه قضاییه توصیف کرد. بازداشت معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه به اتهام «توصیه و اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی» از دیگر اقداماتی است که در کارنامه ریاست رئیسی بر عدلیه دیده می‌شود.

پاکسازی از درون
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در سخنانی به مطالبات رهبر معظم انقلاب از رئیس این قوه اشاره کرد و گفت: اکنون طبق فرمایش ایشان پاکسازی از درون قوه قضاییه در حال انجام است. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی عبداللهی در نشست شورای اداری سقز اظهار داشت: مدیریت قوه اکنون این عملیات را از درون دستگاه قضایی آغاز کرده و در پاکسازی بیرونی هم هیچ وقت توقفی در کار نخواهد بود. وی مبارزه جدی با مفاسد، توجه به سالم‌سازی‌ درون دستگاه قضا در جایگاه خود، پشتیبانی پر قدرت از سایر قوا و پشتیبانی اجتماعی را از نکته‌های مهم سند تحول دستگاه قضا دانست و گفت:‌ برای استقرار و ثبات در نظام مقدس جمهوری اسلامی این نکات مهم و حائز اهمیت هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید