• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72713
+
-

استانداردسازی تجهیزات مدارس استان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس این استان اختصاص یافت

عمران
استانداردسازی تجهیزات مدارس استان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه گرمایشی بخاری نفتی از مهر امسال در ۲۴ هزار مدرسه کشور که دارای گاز یا علمک گاز هستند، حذف خواهد شد. 

به گزارش ایرنا «سیدجواد حسینی» در حاشیه نشست شورای ادارای سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به نوسازی و بهسازی مدارس سیستان و بلوچستان اختصاص یافت. 

وی ادامه داد: همچنین ۶۷ میلیارد تومان اعتبار از مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان اختصاصی کل کشور به سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی به این استان اختصاص یافت تا شاهد بهبود وضعیت مدارس این استان از نظر تجهیزات استاندارد باشیم. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین در این سفر مقرر شد برای راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان فرهنگیان سیستان و بلوچستان در زاهدان ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یابد تا 3 ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 

وی ادامه داد: در این سفر مقرر شد، هزینه ایاب و ذهاب و خدمات آموزشی نظیر سمعک و ویلچر تا ۶ ماه آینده به‌طور رایگان پرداخت شود. 

حسینی افزود: همچنین ۵۰۰ کلاس درس در اول مهرماه امسال در اختیار نظام تعلیم و تربیت استان قرار خواهد گرفت. 

وی بیان کرد: مهر امسال به‌جز سیستان و بلوچستان در تمام نقاط کشور جشن پایان مدارس خشتی و گلی را برپا خواهیم کرد و در این استان با تلاش استانداری، خیران و 3 استان معین فارس، تهران و خراسان رضوی این جشن تا پایان آبان‌ماه برگزار خواهد شد. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مهر امسال ۶۰ هزار نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که به‌جای آنان ۲۰ هزار نیروی جدید جذب خواهند شد. 

وی افزود: امسال ۴۳ هزار مجوز استخدامی در آموزش و پرورش صادر شده است که به‌زودی مراحل پذیرش انجام خواهد شد. 

حسینی از تدوین سند توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش در این استان خبر داد و افزود: در نشست شورای ادارای این استان خیران ساخت ۲۰۰ مدرسه در نقاط فاقد فضای آموزشی این استان را تقبل کردند. 
دیدار با نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، حضور در گلزار شهدای زاهدان و تجدید میثاق با شهیدان، شرکت در نشست شورای اداری استان، کلنگ‌زنی مدرسه اوتیسم و فنی و حرفه‌ای ویژه کودکان استثنایی و بازدید از بیمارستان فرهنگیان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش در زاهدان بود. 

 حضور در شهرستان‌های جنوبی برای شرکت در نشست شورای اداری قطب جنوب استان و کلنگ‌زنی گام نخست حذف مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان و افتتاح ۲ مدرسه ۲۴ و ۱۲ کلاسه از دیگربرنامه‌های وزیر به این استان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید