• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72676
+
-

پروژه بزرگ گردشگری در گرگان اجرا می‌شود

شهری
پروژه بزرگ گردشگری در گرگان اجرا می‌شود

در پروژه بزرگ گردشگری گرگان مجموعه‌ای طراحی‌ شده که در آن بازارهای سنتی ایران از جمله بازار گرگان، تبریز، اصفهان، شیراز، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بازسازی خواهد شد. به گزارش ایرنا، شهردار گرگان با بیان مطلب بالا اظهار کرد: عملیات اجرایی یک پروژه بزرگ تفریحی، تجاری با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی بخش خصوصی، هفته دولت در گرگان آغاز می‌شود.«علیرضا دادبود» با اشاره به این‌که پروژه طی 36 ماه ایجاد خواهد شد، افزود: مغازه‌های مدرن، سالن‌های سینما، بخش‌های ورزشی، باغ کتاب، فضای ویژه برای بانوان، بزرگ‌ترین آبشار موزیکال کشور و... از دیگر بخش‌های دیده‌شده در این مجموعه 4 هکتاری است.


پایان ساخت تقاطع افسران تا 2 ماه آینده

شهردار اضافه کرد: ایجاد تقاطع افسران تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است و تا 2 ماه آینده ساخت آن به پایان می‌رسد.دادبود گفت: بازگشایی و احداث تقاطع افسران و بازآفرینی میدان بسیج مجموعا پروژه‌ای است که ترافیک را از میدان بسیج-مفتح-کمربندی به بسیج-6 متری افسران-کمربندی منتقل می‌کند.


احیای بافت تاریخی

شهردار در خصوص احیای بافت تاریخی گرگان تصریح کرد: سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شد و امسال این اعتبار افزایش قابل توجهی داشته است. با همکاری شرکت بازآفرینی شهری حدود 9 میلیارد تومان پروژه بازآفرینی از سال گذشته در حال اجراست که امسال این مبلغ 2 برابر خواهد شد. وی اظهار کرد: فراخوان احداث سورتمه در شهر گرگان منتشر شده و با همکاری بخش خصوصی این پروژه نیز اجرا خواهد شد.


ایجاد پارک‌های تخصصی

دادبود با تاکید بر این‌که امسال ایجاد پارک‌های تخصصی در دستور کار شهرداری است، گفت: ایجاد پارک شطرنج و پارکور و... در دستور کار قرار گرفته و عملیات اجرایی برخی از آنها از هفته آینده آغاز می‌شود. شهردار گفت: طراحی پارک جدید بانوان در شهر گرگان با عنوان پارک «بانوان و دختران نوجوان» انجام‌ شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. امکانات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی از جمله دوچرخه‌سواری، شنا، تنیس، پیاده‌روی، پاتوق‌های فرهنگی، سالن‌های مد و لباس و طراحی و... در این پارک تخصصی دیده‌شده است.وی بیان کرد: سال گذشته به اندازه تمامی ست‌های ورزشی که از گذشته در شهر نصب شده بود، ست ورزشی نصب کردیم. ایجاد زمین‌های ورزشی در محله‌ها را در دستور کار داریم و چند نقطه شناسایی شده که یک مورد راه‌اندازی شده و بقیه امسال ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که طراحی شهربازی مدرن در حال اتمام است، گفت: در ماه‌های آینده با برطرف شدن مشکلات مرتبط با واردات تجهیزات، ساخت شهربازی مدرن وارد فاز اجرایی می‌شود.شهردار گرگان بیان کرد: ‌سال گذشته با مشارکت خوب مردم، میزان بودجه 250 میلیارد تومانی شهرداری به 295 میلیارد تومان رسید و 118 درصد تحقق بودجه داشتیم؛ این در حالی است که در برخی مراکز استان‌ها تحقق بودجه مصوب به 70 درصد هم نرسید.


ارتقای رتبه شهرداری گرگان

دادبود با تاکید بر این‌که گردش مالی گرگان باید افزایش پیدا کند، گفت: جذب 2هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طول 4 سال برنامه‌ریزی‌شده و تاکنون 500 میلیارد تومان آن محقق شده است.شهردار تصریح کرد: در پروژه گردشگری چهارشنبه‌بازار هنگام ساخت بیش از 400 نفر و بعد از بهره‌برداری بیش از 1200 نفر مشغول به کار خواهند شد.وی با اشاره به این‌که در این دوره اولین تفاهم‌نامه بین‌المللی شهرداری گرگان منعقد شد، گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه خواهرخواندگی شهرداری گرگان و گوانگ ژو به امضا رسید و ماه گذشته هیات چینی به شهر گرگان سفر داشت.دادبود با بیان این‌که رتبه شهرداری گرگان از 10 به 11 ارتقا یافت، اظهار کرد: شهرداری‌های کشور از یک تا 12 رتبه‌بندی می‌شوند. رتبه 12 متعلق به چند شهرداری‌ محدود در کشور از جمله تهران بوده است. سقفی که شهرداری گرگان می‌توانست از نظر رتبه‌بندی داشته باشد هم 11 است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید