• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72670
+
-

وجود 175«سمن» فعال در استان

وجود 175«سمن» فعال در استان

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷۵ سازمان مردم نهاد در این استان وجود دارند و این تشکل‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله تحکیم بنیان خانواده، نشاط اجتماعی، محیط ‌زیست و خیریه‌ها فعالیت می‌کنند.

 به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «سیدعلی‌فتح میرمحمدی» افزود: امسال نخستین بار است که به همت سازمان‌های مردم‌نهاد نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های تعدادی از تشکل‌های غیردولتی به نمایش گذاشته شده است تا مردم در جریان فعالیت‌های تشکل‌ها قرار گیرند و مسئولان بازدیدی از آن داشته باشند.

وی افزود: نام این هفته تشکل‌های غیردولتی و مشارکت اجتماعی شده است و نمایشگاه مذکور تا روز ۲۵ مرداد سال جاری دایر است.
 حجت‌الاسلام میرمحمدی بیان کرد: نمایشگاه دستاوردها و فعالیت‌های تشکل‌های غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد شب‌ها از ساعت ۲۱ برای همشهریان برنامه‌های متنوع و شاد اجرا می‌کند.

وی عنوان کرد: تشکل‌های مردمی استان در این نمایشگاه توانمندی و ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند. مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تشکل‌های غیردولتی و مشارکت‌های اجتماعی پشتوانه‌ای برای دولت هستند و همراهی این تشکل‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه در استان و کشور باشد.

حجت الاسلام میرمحمدی ابراز کرد: تشکل‌های موجود در این استان هنوز در ابتدای راه هستند و سال به سال بهتر عمل خواهند کرد. وی عنوان کرد: دولت کنونی توجه ویژه‌ای به تشکل‌ها داشت و در سال‌های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ اعتبارات مطلوبی برای تشکل‌ها به استان تزریق شد.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال تمرکز تشکل‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بر ۵ آسیب اجتماعی اولویت‌دار از جمله حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی، نقاط بحرانی، طلاق و اعتیاد بوده و برای کاهش این آسیب‌ها گام‌های موثری برداشته شده است. 

حجت‌الاسلام میرمحمدی بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ۱۷ میلیارد ریال تجهیزات مورد نیاز برای مناطق حاشیه‌نشین استان خریداری و توزیع شد که این مبلغ برای خرید تجهیزات برای حاشیه شهر، مدارس، اماکن ورزشی، اورژانس اجتماعی، کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد، کتابخانه‌ها و مکان‌های مشابه هزینه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید