• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 24 مرداد 1398
کد مطلب : 72631
+
-

یادمان باشد

شما وقتی چیزی را فراموش می‌کنید و می‌خواهید که یادتان نرود چه‌کار می‌کنید.  در گوشی ‌تلفن‌ برنامه‌هایتان را می‌نویسید؟ آلارم ‌گوشی را تنظیم می‌کنید که کارها را به یادتان بیاورد؟ مثل من پشتِ دستتان ضربدر می‌‌زنید؟ یا تکه‌ای  نخ به انگشتتان می‌بندید؟  شاید هم... 
حالا می‌خواهیم بگوییم خوب است حواسمان را جمع کنیم و مرور بعضی خبرها را هم از یاد نبریم.  شاید فعالیتی باشد که حضور در آن را دوست داشته باشیم یامسابقه‌ای که شرکت در آن جذاب باشد. در این ستون سعی می‌کنیم چنین خبرهایی را کوتاه با شما درمیان بگذاریم.

 در مسابقه‌ی نقاشی شرکت کنیم!
خوب است یادمان باشد این روزها مسابقه‌ی نقاشی با موضوع «شهری که من دوست دارم» در حال برگزاری است. نوجوانان حداکثر 41 ساله می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. این مسابقه‌ی نقاشی را اداره‌کل  آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با همکاری اداره‌‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، ستاد مدیریت محله و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار می‌کند. کودکان و نوجوانان دوستدار نقاشی، تا هفتم شهریور فرصت دارند، نقاشی خود را به همراه فرم تکمیل شده به نزدیک‌ترین سرای محله تحویل دهند. برای دریافت اطلاعات بیش‌تر با تلفن 96021746-021 تماس بگیرید و یا به  وب سایت www.shahrvandi.tehran.ir مراجعه کنید. 

دختر قهرمان و میر نوروزی را ببینم!
تماشای نمایش موسیقایی و حرکتی هم از کارهایی است که خوب است یادمان باشد. این روزها در نوزدهمین جشنواره‌ی بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی ایران« دختر قهرمان و میر نوروزی» به نویسندگی  و کارگردانی هرش آرمند   و بازی هنرجویان کودک و نوجوان اجرا می‌شود. این نمایش، برداشتی است از مراسم و سنت‌هایی که در گستره‌ی سرزمین ایران رایج بوده و امروزه شاید برخی از آن‌ها کم‌رنگ شده یا از میان رفته باشند.
در این اجرا، کودکان و نوجوانان ساز می‌زنند، آوازمی‌خوانند، نمایش اجرا می‌کنند، روایت می‌کنند، حرکات آئینی انجام می‌دهند، عروسک گردانی می‌کنند. 
گفتنی است فعالیت نوزدهمین جشنواره‌ی نمایش‌های آیینی وسنتی تا پس‌فردا، شنبه 26 مرداد در تهران وکاشان ادامه دارد. در بخش پاتوق نمایش‌های سنتی کودک و نوجوان جشنواره، با عنوان بخش ویژه‌ی استاد هنگامه مفید، 30 اثر به‌نمایش درآمده است. 
البته امروز پنج‌شنبه ۲۴ مرداد، ساعت ۱۸ در مجموعه‌ی تئاتر شهر، پاتوق نمایش‌های سنتی کودک و نوجوان می‌توانیم به دیدن این نمایش برویم. پس یادمان باشد که...


این خبر را به اشتراک بگذارید