• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 24 مرداد 1398
کد مطلب : 72607
+
-

رازهای جهانی مرد بدنام نیویورک

خودکشی غیرمنتظره یک گرداننده قاچاق جنسی در نیویورک ، پرسش‌های زیادی درباره روابط او با چهره‌های معروف دنیای سیاست و هنر ایجاد کرده است

آمریکا
رازهای جهانی مرد بدنام نیویورک

به سختی می‌توان ارتباط مشخصی بین دونالد ترامپ و کلینتون‌ها و محمد بن سلمان و وودی آلن و شاهزاده اندرو پیدا کرد؛ اما همه اینها از دوستان جفری اپستاین، شخصیت بسیار بدنام و مرموز آمریکایی هستند و حالا با خودکشی غیرمنتظره او، به یکباره توجه‌ها به دنیای پنهانی و کثیفی که او نقش‌آفرین شماره یک آن بوده جلب شده است.
اپستین که به‌خاطر قاچاق جنسی افراد زیر سن قانونی بازداشت شده و قرار بود محاکمه شود، شنبه در یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های آمریکا در نیویورک خودکشی کرد و موجی از تئوری‌های توطئه را به راه انداخت. او البته از مدت‌ها پیش به‌عنوان یک میلیونر سرشناس اما بدنام در ‌آمریکا شناخته می‌شد و نه‌تنها در چندین پرونده فحشای زیر سن قانونی درگیر بود، بلکه نامش به‌عنوان یک آزارگر جنسی به‌صورت رسمی ثبت شده بود. او پیش‌تر موفق شده بود با توافق با دادستان‌های آمریکا از مجازات‌های سنگین جان سالم به در ببرد اما اتهام سنگین قاچاق جنسی کودکان زیر سن قانونی، با تمامی اتهام‌های پیشین فرق داشت.
اپستین که بیش از نیم میلیارد دلار دارایی دارد و به‌عنوان یک سرمایه‌گذار رده بالا شناخته می‌شود، نه فقط به‌خاطر این فعالیت‌های سیاه که به واسطه رابطه دوستی‌اش با چهره‌های سیاسی و هنری و غول‌های آی‌تی دنیا شناخته می‌شود. از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گرفته تا بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، از هنرمندان هالیوود مانند وودی آلن گرفته تا اندرو عضو خاندان سلطنتی انگلیس، اپستین شبکه‌ای از روابط پیچیده با چهره‌های سرشناس دنیا داشت و همین ارتباط مرموز با این افراد، باعث شده است خودکشی او در یک زندان با مراقبت‌های بسیار شدید امنیتی، به‌شدت بر رواج تئوری‌های توطئه دامن بزند.
رواج این تئوری‌ها البته چندان عجیب نیست؛ به گزارش نیویورک‌تایمز، اپستین شخصیت مرموزی داشته و در روابط خود با چهره‌های سرشناس، به اسرار بسیاری از آنها دست پیدا کرده بود که حالا مرگش، ‌می‌تواند خیال بسیاری از آنها را راحت کند. او در گفت وگویی که حدود یک سال پیش با یکی از خبرنگاران نیویورک‌تایمز داشته، آشکارا از گذشته شرم‌آور خود صحبت کرده و گفته بود که افراد، به واسطه بدنامی‌اش، ‌بدون اینکه خجالت بکشند به او اعتماد می‌کردند و به همین‌خاطر اسرار زیادی پیش او داشتند.
به واسطه این نوع رابطه‌ها با افراد سرشناس در آمریکا و خارج از آن بوده است که مردم معتقدند، خودکشی او، چیزی فراتر از یک خودکشی معمولی بوده است. روایت رسمی از خودکشی او هم سؤالات بیشتری مطرح می‌کند. نام او مدت‌ها در لیست زندانیانی که ممکن است خودکشی ‌کنند بوده است؛ این یعنی هر نیم ساعت به سلول او سرکشی می‌شده است. اما کمی قبل از مرگ او، اپستین از این لیست خارج می‌شود. به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات رسمی آمریکا، به‌شدت از مسئولان زندان به‌خاطر این خودکشی انتقاد کرده‌اند و به اف‌بی‌‌آی دستور داده‌اند تا تحقیقاتی را در این‌باره شروع کند. دو نگهبان از کار معلق شده‌اند و رئیس زندانی که اپستین در آن خودکشی کرده هم از کار برکنار شده است. ویلیام بار دادستان کل آمریکا، یک روز قبل از آنکه به اف‌بی‌آی دستور بدهد در این‌باره تحقیق کنند، از «کوتاهی» مقامات زندان به‌شدت انتقاد کرده بود.
خط اصلی تئوری‌های توطئه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست و مطرح می‌شود، این است که افراد با نفوذ و سرشناس، از ترس اینکه ادامه تحقیقات اپستین نام آنها را به میان بکشد، ترتیب خودکشی او را داده‌اند. هرچند هیچ سندی در این‌باره وجود ندارد اما محافظه‌کاران بیل و هیلاری کلینتون را که سابقه دوستی طولانی‌ای با اپستین داشتند مسبب مرگ اپستین می‌دانند و در مقابل هواداران دمکرات‌ها، از دخالت ترامپ در این ماجرا صحبت می‌کنند. ترامپ هم که سابقه دوستی طولانی‌ای با اپستین داشت، یکی از توییت‌ها در این‌باره را علیه کلینتون ریتوییت کرد که باعث جنجال زیادی شده است. اپستین علاوه بر چهره‌های سیاسی و هنرمندانی که خودشان درگیر پرونده آزارهای جنسی بوده‌اند، ارتباط زیادی با غول‌های آی‌تی دنیا در سیلیکون ولی داشته است که ایلان ماسک بنیانگذار شرکت تسلا معروف‌ترین آنها بوده است. خود اپستین به نیویورک‌تایمز گفته بود که در مهمانی‌های خاصی شاهد مصرف مواد‌مخدر و رفتارهای جنسی چهره‌های شاخص دنیای آی‌تی بوده است.

بیماران جنسی در حلقه افراد خاص
نفوذ افرادی با علاقه‌مندی‌های بیمارگونه جنسی در میان حلقه‌های قدرت در دنیا، اتفاق تازه‌ای نیست. در یک مورد که به ایران هم مربوط می‌شود، جورج نادر، تاجر لبنانی- آمریکایی بسیار جنجالی شد. نادر که رابط حلقه‌های قدرت در واشنگتن و امارات بوده و مشخصا طرح‌هایی برای مقابله با ایران به اماراتی‌ها و آمریکایی‌ها داده بود، پرونده سنگینی از روابط جنسی با افراد زیر سن قانونی دارد و به‌خاطر همراه داشتن تصاویر پورنوگرافی از کودکان دستگیر شده و در زندان است. او در شرایطی مورد مشاوره حلقه‌های قدرت قرار می‌گرفت که پیش‌تر در اروپا به‌خاطر رفتارهای جنسی با افراد زیر سن قانونی در اروپا زندانی هم شده بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید