• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 24 مرداد 1398
کد مطلب : 72564
+
-

دوچرخه با شکل و شمایلی تازه

روزنامه‌های دیواری و نشریات کودک نوجوان، برای بسیاری از بچه‌ها نقطه‌ آغاز اُنس گرفتن با نوشتن و خواندن و فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی است. روزنامه همشهری نیز چنان‌که در بسیاری عرصه‌ها پیشتاز و نوآور بوده، با تأسیس روزنامه آفتابگردان برای نوجوانان و سپس راه‌اندازی ضمیمه‌ هفتگی دوچرخه، همواره به برقراری ارتباط با این گروه از شهروندان توجه کرده و سهم و جایگاهی ویژه برای آنها درنظر گرفته است.

تداوم انتشار ضمیمه همشهری ‌دوچرخه در طول 19سال و ارتباط دوطرفه نشریه با نوجوانان فعال، تشکیل انواع جلسه‌ها و نشست‌ها و ایجاد فرصت اظهارنظر و انعکاس نگاه و آثار نوجوانان، خاطرات جمعی مشترکی برای نوجوانان متولد سه دهه اخیر پدید آورد و زبان، درک و تعلقات مشترکی میان بچه‌های اهل مطالعه این دهه‌ها شکل داد.
برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی که در مؤسسه همشهری و در چارچوب فعالیت دوچرخه طراحی و اجرا شده است، به‌ویژه کارگاه‌ها و مطالب آموزشی در عرصه‌های گوناگون از شعر و داستان گرفته تا تصویرسازی و عکاسی، فرصتی کم‌نظیر برای پرورش استعداد چند نسل از نوجوانان کشور فراهم و جوانانی اهل فرهنگ و هنر به جامعه تقدیم کرد. این اتفاق در دو سطح قابل تعریف است، سطح عمومی‌تر کسانی که در کنار تحصیل در رشته‌های گوناگون، همچنان دلبسته مطالعه و روزنامه‌خوانی و علاقه‌مند به خانواده همشهری بار آمدند و سطح دیگر کسانی که به‌طور جدی به مشاغل فرهنگی روی آوردند و روزنامه‌نگار، داستان‌نویس، شاعر، طنز‌نویس، مترجم، عکاس، تصویرگر و... شدند و در جامعه فرهنگی فعال و تأثیرگذارند.
امسال و با بروز مشکلات و کمبود کاغذ، نشریات کودک و نوجوان نیز دچار مشکل شدند و شماری از آنها از ادامه انتشار بازماندند. روزنامه همشهری اما تلاش کرد به‌رغم مشکلات فعالیت دوچرخه متوقف نشود و مدتی نسخه پی‌دی‌اف این نشریه را در همشهری‌آنلاین منتشر کرد تا ضمن گذر از موانع و مشکلات، با نگاهی تازه دوباره ارتباط مستمر خود را با نوجوان‌های اهل مطالعه گسترش دهد. برای همین، از امروز ضمیمه دوچرخه را با شکل و شمایلی متفاوت، به جامعه نوجوان کشور هدیه می‌کند. امیدوارم نوجوانان عزیز، همچنان پیوند و ارتباط خوب خود را با روزنامه همشهری و ضمیمه دوچرخه حفظ کنند و جسورانه باز هم راه خود را در فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی از طریق دوچرخه باز کنند و در جایگاه شهروندانی فعال و مؤثر ظاهر شوند تا بتوانند در تعیین سرنوشت و آینده کشور نقش‌آفرین باشند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید