• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 24 مرداد 1398
کد مطلب : 72536
+
-

خبر‌های خوب هفته

دومین جایزه جهانی برای کلهر
کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده نام‌آشنای ایرانی دومین جایزه جهانی را هم از آن خود کرد تا این هفته یک خبر خیلی خوش بشنویم. بله، نوزدهمین جایزه جهانی وومکس (جایزه جهانی موسیقی) به دلیل تسلط و یگانگی مهارت در نوآوری و ایجاد زبان‌های جدید و هیجان‌انگیز در موسیقی به کیهان کلهر از ایران رسید. این نوازنده کمانچه 2سال پیش هم برنده جایزه معتبر و جهانی «گرمی» شده بود.

ثبت رکورد تیم غواصی ایران
خبر خوش این هفته اینکه غواصان ارتشی ایران در مسابقات جهانی غواصی عمیق ارتش‌های جهان که در روسیه برگزار شد، رکورد جهان را شکستند! تیم نیروی دریایی ارتش ایران در این مسابقات موفق شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن آیتم «نجات زیردریایی مغروق» را اجرا کرده و در این بخش رکورد جدیدی از خود به جا بگذارد. ارتش روسیه و چین هم به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.



صادرات تجهیزات نانویی به چین!
این هم یک خبر خیلی جالب که یکی از خبرهای خوش این هفته‌مان را ساخت. یک تیم تحقیقاتی ایرانی در حوزه نانو قرار است تجهیزات نانویی خود را به کشور چین صادر کند! یعنی در شرایطی که بازار ما را اجناس چینی قرق کرده، حالا ما چیزی برای عرضه به چینی‌ها پیدا کرده‌ایم که با آن می‌توانیم ارزآوری کنیم. قرار است ظرف مدت 5سال 105دستگاه حوزه نانو به ارزش یک میلیون دلار به چین صادر شود.


قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان
یکی از بهترین خبرهای این هفته، چهارمین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی بود. در این رقابت‌ها که در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد، بر و بچه‌های فرنگی‌کار نوجوان کشورمان با کسب 4مدال طلا و 148 امتیاز، برای چهارمین بار و دومین بار پیاپی قهرمان شدند. آذربایجان و روسیه هم تیم‌های دوم و سوم بودند.



حذف قبض کاغذی از مهر ماه
صرفه‌جویی در مصرف کاغذ با حذف قبض کاغذی خبر خوب دیگری بود که این هفته شنیدیم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران از حذف قبض کاغذی از ابتدای مهر ماه و ارسال صورت‌حساب‌ها به صورت پیامکی و الکترونیکی خبر داده و گفته: «اطلاعات یک میلیون و 600هزار مشترک در پایتخت جمع‌آوری شده و بقیه مشترکان باید * 1*  شناسه قبض# را به سرشماره 20001521 ارسال کنند».


نخستین قهرمانی تیم ملی اسکواش
باز هم یک قهرمانی دیگر و باز هم یک خبر خوب دیگر در ورزش. این بار تیم ملی اسکواش ایران در رقابت‌های غرب آسیا که در گرگان برگزار می‌شد، برای نخستین بار قهرمان شد. شاگردان مسعود ضیاءالدینی، برای رسیدن به عنوان قهرمانی سومین دوره مسابقات اسکواش غرب آسیا، تیم کویت، قهرمان 2 دوره گذشته این مسابقات و تیم قدرتمند قطر را شکست دادند.



رتبه اول تولید فرش دستباف
«ایران رتبه اول تولید فرش دستباف در جهان را دارد.»؛ این خبر خوشی بود که این هفته رئیس اتحادیه بافندگان فرش‌های دستباف به مردم داد و گفت: «در حال حاضر فرش دستباف ایرانی از متری 200،‌ 300هزار تومان تا متری 30میلیون تومان به حدود 60کشور دنیا صادر می‌شود و از این حیث ما حتی با اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، باز هم رتبه اول تولید فرش دستباف در دنیا را داریم».



14مدال رنگی برای المپیادی‌ها
بعد از درخشش دانش‌آموزان المپیادی‌مان در المپیادهای ریاضی، زیست و شیمی، حالا نوبت بچه‌های المپیادهای کامپیوتر و نجوم و اخترفیزیک رسید که در دنیا خوش بدرخشند. اینطور که معاون مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفته، دانش‌آموزان نخبه ایرانی در المپیاد نجوم و اخترفیزیک 7نقره و 3برنز کسب کردند و در المپیاد کامپیوتر موفق به کسب یک طلا و 3نقره شدند.


40هزار نفر شاغل می‌شوند
در هفته‌ای که به روزهای آخرش رسیده‌ایم، قراردادی بین جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد که به موجب این قرارداد طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی 40هزار نفر در 31 استان کشور در دستور کار قرار گرفت. با امضای این تفاهم‌نامه‌ در آینده‌ای نه چندان دور مشاغل خانگی در کشور تقویت می‌شوند و با این کار برای حدود 40هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.


 درخشش نونهال تکواندوکار
در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی نونهالان جهان که در شهر تاشکند برگزار شد، تیم ملی کشورمان در بخش دختران قهرمان شد، پسران هم نایب‌قهرمان دنیا شدند. در این رقابت‌ها دختران تکواندوکارمان با کسب 6مدال طلا و یک نقره روی سکوی قهرمانی ایستادند و برای سومین بار کاپ قهرمانی را بالای سر بردند. پسران رزمی‌کارمان هم یک طلا، یک نقره و 4برنز کسب کردند و نایب‌قهرمان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید