• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72489
+
-

عارف: مشی اصلاح‌طلبی نقدپذیری است

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید که این روزها به‌دلیل عملکرد فراکسیون امید به جد مخاطب منتقدانش قرار گرفته است، می‌گوید: مشی اصلاح‌طلبان نقدپذیری است و ما هر نقد و انتقادی را می‌پذیریم اما حداقل انتظارمان این است که افراد باید اطلاعات و مستنداتی داشته باشند. جریان اصلاحات جریانی است که منش و خطش مشخص است و ‌ می‌گوید در کنار خرد جمعی می‌توانیم به نتیجه مطلوب برسیم. او در گفت‌وگویش با ایلنا به بسیاری از انتقادات که درباره سبک مدیریتی او در بهارستان و روند عملکردی فراکسیون امید است، پاسخ داده و تأکید کرده است: متأسفانه باید بگویم افرادی که باید‌ در بزنگاه‌ها فراکسیون را همراهی نکردند و معتقدم اگر غیر از آنچه امروز شاهدش هستیم صورت می‌پذیرفت، دستاوردهای فراکسیونی ما مطمئنا نمره قابل‌قبولی می‌گرفت. مهم‌ترین فرازهای این گفت‌وگو در پی می‌آید:


  شورای‌عالی سیاستگذاری طی یک‌سال‌و‌نیم گذشته فتیله فعالیتش را پایین کشید زیرا قصدمان بر این است که بر اساس نقدها و تحلیل‌های کارشناسی‌شده گام‌های خود را برای ورود به میدان برداریم.

  باید بپذیریم که 290نفر نماینده از حقوق مساوی و عقبه کارشناسی برخوردارند و صاحب‌نظر هستند. نمی‌شود سر هر موضوعی دستوری عمل کرد. این کار در قاموس اصلاح‌طلبان نیست.
  من خرد جمعی را در سال۹۲ پذیرفتم و اگر امروز بیش از حد نقد داشته باشم، شاید تلقی دیگری شود. جالب است همان دوستانی که عامل تصمیم سال‌۹۲ شدند، امروز مدعی و طلبکارند. با این حال، ما از روند اصلاح‌طلبی در مجلس دفاع می‌کنیم.

  دنبال لیست تأثیرگذار هستیم اما ممکن است باتوجه به شرایط به سمتی برویم که اقلیت تأثیر‌گذار باشیم، زیرا معتقدم ضربه‌ای که از لیست امید خوردیم، باید یک درس جدی برای جریان اصلاحات باشد‌. برخی رفتارها برایمان تجربه‌ای شد که اصلاح‌طلبان واقعی را در لیست قرار دهیم.

   اعضای فراکسیون معتقد بودند حتی اگر پای ائتلافی هم در میان باشد، باید با ابزار هویت خودشان که همان هویت اصلاح‌طلبی است، برای انتخاب ریاست مجلس به میدان بیایند.
   اگردر بستن لیست این دوره از انتخابات مشاهده کنم شخصی آلوده به فساد ولو به میزان اندک است، حضورش را وتو خواهم کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید