• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72481
+
-

آثار سالینجر دیجیتالی می‌شود

دریچه
آثار سالینجر دیجیتالی می‌شود


پس از سال‌ها تلاش برای دیجیتال کردن آثار جی. دی سالینجر با موافقت خانواده‌اش قرار است آثار نویسنده «ناتور دشت» به‌صورت دیجیتال در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد. به گزارش خبرگزاری گاردین، مت، پسر سالینجر در این‌باره گفته است پدرش همیشه به در دسترس‌بودن آثارش اهمیت می‌داد اما دوست داشت آثارش را به‌صورت کاغذی تهیه کنند.
 نویسنده‌ «ناتور دشت» که سال 2010در 91سالگی از دنیا رفت از اینترنت متنفر بود. مت به نیویورک‌تایمز گفته است پیش از این برای پدرش توضیحاتی درباره فیسبوک داده بود و سالینجر از اینکه مردم اطلاعات شخصی‌شان را به‌صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند، وحشت کرده بود اما مت که مسئولیت مدیریت اموال سالینجر را بر‌عهده دارد می‌گوید در سال 2014نامه‌ای از خانمی از میشیگان دریافت کرده که به‌دلیل معلولیت حرکتی نمی‌توانسته کتاب کاغذی در دست بگیرد و بخواند و همین موضوع سبب شده در تصمیمش برای جلوگیری از تبدیل آثار پدرش به نسخه‌های الکترونیکی تجدیدنظر کند.
 مت در توضیح این اتفاق می‌گوید: «از وقتی نامه‌اش را خواندم به فکر راهی بودم که او بتواند کتاب‌های پدرم را بخواند. پدر من همیشه هر کاری که در توانش بود انجام می‌داد تا کتابش در دسترس عموم قرار بگیرد یا افراد توانایی مالی پرداخت هزینه‌اش را داشته باشند. او با گران شدن قیمت کتاب‌هایش در چاپ‌های بعدی مخالفت می‌کرد؛ حتی وقتی نویسندگانی چون همینگوی، فاکنر و فیتزجرالد کتاب‌هایشان را گران کرده بوده‌اند. در دسترس بودن آثار در زمانه‌ای که بسیاری از جوانان ترجیح می‌دهند روی دستگاه‌های الکترونیکی‌شان کتاب بخوانند اهمیت زیادی دارد. وی با اینکه دوست داشت همه نسخه چاپی کتابش را بخرند اما امکان خواندن آثارش برای کسانی که قادر نیستند کتاب در دست بگیرند، پیشرفت بزرگی به‌حساب می‌آید.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید