• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72386
+
-

۲۰ سالن بلااستفاده در استان کرمان شناسایی شد

۲۰ سالن بلااستفاده در استان کرمان شناسایی شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از شناسایی ۲۰ سالن بلااستفاده با ظرفیت 4 هزار صندلی در اداره‌ها و نهادهای این استان خبر داد و گفت: فراهم کردن زمینه استفاده هنرمندان از این ظرفیت موجب رونق هنر و فرهنگ در جامعه خواهد شد. به گزارش ایرنا «محمدرضا علیزاده» افزود: سالن‌های خوب و مجهز در دانشگاه‌ها و دستگاه‌ها در شهرهای استان وجود دارد که از فضای خوبی برخوردارند، ولی هنرمندان ما به خاطر یک سالن دغدغه دارند. 

وی گفت: همه باید تلاش کنیم ظرفیت‌های سایر نهادها برای خدمت به جامعه فرهنگی به کار گرفته شوند. علیزاده در مورد سالن چندمنظوره هم گفت: در زرند، بم و سیرجان این سالن‌ها به بهره‌برداری رسیده و در رفسنجان هم با رفع مشکلات امیدواریم این سالن احداث و بهره‌برداری شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی، برون‌سپاری فعالیت‌های هنرمندان است. ۳۶۰ موسسه فرهنگی‌هنری و قرآنی در رفسنجان داریم که ظرفیت بسیار خوبی است. وی گفت: ۳۲۰ موسسه فرهنگی و هنری توسط بخش غیردولتی جامعه هنرمندان در استان اداره می‌شود که این تلاش‌ها در پویایی شهر موثرند. 

وی با اشاره به این‌که بازار هنر و اقتصاد هنر باید رونق یابد گفت: زمانی این اتفاق می‌افتد که دولت به نفع مجموعه کنار رود. از محل تبصره ۱۸ برخی کسب‌و‌کارهای هنری می‌توانند راه‌اندازی شوند و می‌توانند از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند. امکان استفاده از تسهیلات صندوق هنر وجود دارد. در زمینه بیمه هنرمندان هم الآن در رفسنجان ۷۲ نفر عضو این صندوق هستند که ۱۰۰ نفر از آن‌ها بیمه تأمین اجتماعی و ۲۰ نفر هم بیمه تکمیلی هستند. 

علیزاده گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک هم‌زمان با اصفهان، در رفسنجان هم برگزار خواهد شد؛ سالن‌ها هم مشخص شده‌اند. وی با بیان این‌که اعزام یک گروه موسیقی از استان کرمان به خارج از کشور را خواهیم داشت، گفت: ما ۳ انجمن سینما در بم، رفسنجان و کرمان داریم که رفسنجان در تولیدات سینمایی در استان برتر است و در حوزه موسیقی ۴ گروه نیز در رفسنجان داریم؛ همچنین آمادگی داریم در تعاملات بین شهرستانی گروه‌های موسیقی در سراسر استان تبادل گروه صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید