• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72295
+
-

تمدید مهلت ثبت‌نام کارت‌خوان‌های بانکی برای بخش درمانی

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان ‌غربی از تمدید مهلت ثبت‌نام صنوف و مشاغل پزشکی در نظام سامانه صندوق فروش یا کارت‌خوان بانکی تا ۳۱ مرداد ۹۸ خبر داد. «حسن کوماسی» به فارس گفت: مهلت ثبت‌نام صنوف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دام‌پزشکی در نظام سامانه صندوق فروش یا کارت‌خوان بانکی تا ۳۱ مرداد تمدید شده است. وی با بیان این‌که اغلب پزشکان آذربایجان‌ غربی به تکالیف مالیاتی خود عمل می‌کنند افزود: هدف از ثبت کارت‌خوان‌های بانکی در سامانه سازمان امور مالیاتی کمک به افزایش شفافیت در حوزه مالیات است و ۹۰ درصد پزشکان نباید نگران این موضوع باشند.

این مسئول با اشاره به این‌که همیشه کسانی هستند که با به خطر افتادن منافع خود، در مسیر اجرای قانون، سنگ‌اندازی می‌کنند ادامه داد: تعداد کمی از پزشکان با درآمدهای بالا که فرار مالیاتی کلان دارند، نگرانی خود را از شفاف شدن درآمدهایشان به کل جامعه پزشکی انتقال می‌دهند، در حالی که این موضوع در رصد و بررسی قانونی تراکنش‌های مشکوک بانکی خود را نشان داد.

وی با اشاره به این‌که پیش از پزشکان ۲۹ رسته شغلی طی فراخوان‌های پنج‌گانه سازمان امور مالیاتی مکلف به نصب و استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش شده‌اند عنوان کرد: نصب و استفاده از سامانه صندوق‌های فروشگاهی به‌زودی برای تمام صنوف کشور اجرا خواهد شد و تصویب و ابلاغ آن مراحل پایانی خود را در مجلس شورای اسلامی طی می‌کند.

کوماسی با بیان این‌که سیستم تشخیص علی‌الراس مالیاتی از عملکرد سال ۹۸ به بعد دیگر وجود نخواهد داشت عنوان کرد: تکمیل بانک اطلاعاتی ماده ۱۶۹ و همچنین اجرای قانون ثبت کارت‌خوان‌های بانکی در سامانه سازمان امور مالیاتی بخشی از مقدمات لازم برای حذف شیوه علی‌الراس مالیاتی است. وی بر رفع سریع موانع و مشکلات ثبت کارت‌خوان‌های بانکی فعالان بخش درمان استان تاکید کرد و گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به جمع‌آوری کارت‌خوان‌ها با تراکنش پایین است که ممانعت از این موضوع از طریق جلسه هماهنگی با مسئولان مربوطه استانی در اسرع وقت در دستور کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید