• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72292
+
-

کاهش 8 درصدی جان‌باختگان در جاده‌های استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به بدهی بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال بدهکاری این اداره کل در سال‌های گذشته و در ابعاد مختلف گفت: از ابتدای امسال نیز متحمل هزینه‌های زیادی شده‌ایم. 

به گزارش ایسنا، «علیرضا سیاهپور» با اشاره به دلایل تصادف افزود: آمار کشته‌های فارس در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش یافت و استان سوم در کاهش تعداد کشته‌ها بودیم. 

وی اعلام کرد که در 3 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه با کاهش ٨ درصدی کشته‌ها در فارس مواجه بودیم. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین به نصب ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف در استان اشاره کرد و با بیان این‌که در صورت افزایش سرعت اعمال قانون می‌شود عنوان کرد: عملیات اجرایی این مهم ۵۰ درصد پیشرفت داشته، اما به دلیل تحریم، در تامین تجهیزات با مشکل مواجه شده‌ایم. علاوه بر ۳۵ دوربین، محورهای خرامه و بندرعباس به صورت ویژه دیده خواهد شد. 

سیاهپور با بیان این‌که این حوزه نبود اعتبار و بودجه نمی‌شناسد عنوان کرد: باید دغدغه و سلامت مردم را در اولویت قرار دهیم. لذا گاهی بدون اعتبار نیز تمام فعالیت‌ها کماکان ادامه دارد. وی ایمن‌سازی را از اهداف اصلی این اداره ‌کل خواند و گفت: فارس به لحاظ گستردگی و شاخص‌ها رتبه نخست کشته‌ها را ندارد. باید این موضوع را بر اساس شاخص‌های مختلف بررسی کرد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: بر اساس آمار پلیس، تعداد کشته‌ها در این 5 ماه اول نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما تعداد تصادفات افزایش یافته است. همراهی راهداری، کمیسیون ایمنی و پلیس دلیل این کاهش بوده است. سیاهپور در بخشی از سخنانش با بیان این‌که هر 5 کیلومتر افزایش سرعت سبب افزایش ۲۰ درصدی تصادفات می‌شود گفت: خواب‌آلودگی یکی دیگر از موارد است و سرمایه‌گذار ورود کرده تا در بین راه‌ها مکان‌هایی برای استراحت رانندگان ساخته شود. 

وی افزود: سال ۹۶،10۷۶  نفر و سال ۹۷، 10۲۴ در تصادفات در استان فارس کشته شدند. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به این‌که ۴۲ محور به بهره‌برداری رسیده متذکر شد: تا آخر سال ۳۷ محور را به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم. ۶۶ درصد از اعتبارات گذشته محقق شده است. خط‌کشی هر کیلومتر ۵ میلیارد تومان هزینه می‌برد و سالانه ۳۰ هزار تابلو باید گذاشت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید