• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72218
+
-

آشوب تکراری در اردوگاه آبی

آشوب تکراری در اردوگاه آبی

اتفاق‌های عجیب و غریب در پیش‌فصل آبی‌ها دیگر نکته تازه‌ای نیست. چند سالی می‌شود که استقلال در دوره آماده‌سازی‌ برای آغاز لیگ جدید اوضاعش به هم می‌ریزد. فرار ستاره‌ها، درگیری‌های مدیریتی و مشکلات مالی همیشه گریبان تیم را می‌گیرد و استقلالی‌ها هفته‌های اول را به‌دلیل ناهماهنگی‌ها از دست می‌دهند. اتفاق یکشنبه شب اما در فهرست ناکارآمدی‌های چند سال گذشته هم یگانه بود.
ماجرا این است که مدافع چپ کروات مورد نظر استقلال به شکلی عجیب قبل از اینکه وارد ایران شود، مجبور شد از فرودگاه برگردد. از چندی قبل اعلام شده بود که مدافع چپ کروات گزینه استرا برای تکمیل پازل آبی‌هاست و قرار است همین روزها به تهران بیایدیکشنبه شب به فرودگاه امام هم رسید و عکسی از او منتشر شد اما ظاهرا تاریخ دقیق رسیدن‌اش مشخص نبوده و ویزا هم به موقع نرسیده تا به‌دلیل همین ناهماهنگی عجیب مجبور شود پس ازچندساعت ایران را ترک کند.این اتفاق اما ترکش‌های مهم‌تری هم داشت. 
خشم سرمربی ایتالیایی و شایعه استعفای او خیلی زود در فضای مجازی دست به‌دست شد. منبع هم معتبر‌تر از آن است که بشود تکذیبش کرد. شاید برای همین بود که مدیران آبی یکی پس از دیگری از دسترس خارج شدند.جانلوکا دی مارتزیو روزنامه‌نگار مشهور ایتالیایی که قبل از حضور آندره آ استراماچونی سرمربی استقلال در ایران موثق‌ترین خبرها را در مورد او منتشر کرده بود در مطلب تازه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده از تصمیم احتمالی سرمربی ایتالیایی استقلال برای جدایی پرده برداشته و نوشت: «آندره آ استراماچونی سرمربی سابق اینتر بعد از اصطکاک‌ها و اختلاف‌هایی که با باشگاه استقلال در مورد جذب بازیکنان می‌بیند در 48ساعت آینده، در مورد آینده خودش تصمیم‌گیری می‌کند. این سرمربی ایتالیایی که 70روز پیش به ایران آمده و به‌رغم اینکه مردم ایران به او محبت داشته‌اند و هواداران دوستش دارند دلایل جدایی را بررسی می‌کند. تنها دیاباته از لیست او خریداری شده و بازیکنانی چون درامه، میلیچ و پوچیارلی به استقلال نپیوسته‌اند، نیاز این سرمربی در قلب خط دفاعی برآورده نشده و این دلیل اصلی اختلافش با باشگاه استقلال است. ایجنت میلیچ 2روز در تهران بوده و مذاکرات نهایی را برای عقد قرارداد انجام داده، اما پس از آنکه این بازیکن سابق فیورنتینا از طریق بلگراد به تهران می‌آید به‌دلیل مشکل ویزا نمی‌تواند وارد ایران شود تا بعد از پوچیارلی و درامه سومین بازیکنی باشد که با وجود حضور در فهرست استراماچونی به استقلال نمی‌پیوندد. حالا استراماچونی 48ساعت وقت خواسته تا در مورد آینده‌اش در استقلال تصمیم بگیرد.» 
در این متن به استعفای علی خطیر، معاون سابق باشگاه استقلال نیز اشاره شده که به گفته دی مارتزیو، حامی اصلی استراماچونی بوده است. نکته مهم، انتشار این پست در استوری صفحه اینستاگرام مشترک استراماچونی و همسر اوست. در عین حال با توجه به هماهنگی قبلی میان دی مارتزیو و استراماچونی یقینا این خبر با هماهنگی سرمربی ایتالیایی منتشر شده است.
یکی دیگر از مشکلاتی که مسبب خشم استرا بوده ماجرای فاش شدن مبلغ قرارداد بازیکنان است؛ همان چیزی که باشگاه و هیات فوتبال یکدیگر را به خاطرش متهم می کنند  و حالا به گوش سرمربی ایتالیایی هم رسیده تا از این همه بحران عجیب کلافه و ناراحت باشد.  شاید خیلی‌ها تحلیل کنند که این خبر بیشتر برای تحت فشار قرار دادن مدیران استقلال برای برآورده کردن درخواست‌های سرمربی منتشر شده است اما به هر حال استقلالی‌ها بعد از استعفای علی خطیر بار دیگر اوضاع تیم‌شان را بحرانی می‌بینند. ترکیب تیم خالی از ستاره تأثیر‌گذار است. دیاباته نیامده مصدوم شده و خط دفاع استقلالی‌ها در برابر تیم بزرگی آزمایش نشده است. شاید همین‌ها سرمربی ایتالیایی را برای ادامه کار در تیمی که به‌نظر می‌رسد بیش از حد معمولی است به تردید انداخته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید