• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72185
+
-

احزاب

  قوم من همه رئیس هستند
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه علت تفرقه میان اصولگرایان پایبندنبودن به محوریت جامعتین بود، به ایرنا گفت: جامعه روحانیت می‌گوید اگر می‌خواهید به وحدت برسید، به محور تأثیر‌گذار نیاز دارید، چون انقلاب ما، اسلامی و روحانیت پیشتاز آن بوده و جامعه روحانیت سابقه‌دارترین تشکلی است که انقلاب به‌خود دیده است، می‌تواند چنین نقش محوری را ایفا کند و محور جمع و داور اختلافات باشد وگرنه به تعبیر شاعر عرب «قوم من همه رئیس هستند، مزرعه پیاز را دیده‌اید که همه سرند». این موضوع واقعیتی است که در اصولگرایان اتفاق افتاده است. غلامرضا مصباحی‌مقدم درتعبیر سخن بهزاد نبوی مبنی بر اینکه اگر اصلاح‌طلبان نباشند، اصولگرایان به جان هم می‌افتند یا در نبود اصلاح‌طلبان، اصولگرایی دچار انشعاب می‌شود، گفت: این حرف به دور از واقعیت نیست! اما با وجود اصلاح‌طلبان هم اصولگرایان دچار تشتت هستند. 

  هیئت‌های مذهبی جای حزب را گرفته‌اند
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه «در شیعه، پیدایش هیئت‌های مذهبی از زمان صفویه به بعد موجب شده است که حزب آنطور که باید در ایران پا‌نمی‌گیرد»، گفت: در انتخابات آینده هم احزاب نقشی ندارند و این مساجد و هیئت‌های مذهبی هستند که نقش ایفا خواهند کرد. به گزارش ایرنا، مهدی عبدخدایی تصریح کرد: از این موضوع غافل شده‌‌ایم که نظم قاعده‌مندی به هیئت‌های مذهبی بدهیم و روحانیون این هیئت‌ها را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که بتوانند افکار روشنی را در جامعه پیاده کنند. تا زمانی که ما نتوانیم به این هیئت‌های مذهبی خوراک عالمانه، عاقلانه و درست بدهیم، حزب در کشور پا‌نمی‌گیرد و همین وضعیتی که الان هست، تکرار خواهد شد. در حال حاضر بیشتر از 300 حزب داریم که می‌خواهند یارانه بگیرند. برخی از آنها 3، 4 و یا 5نفر عضو دارند، بقیه هم عضو ندارند. فدائیان اسلام هم که باقی مانده‌اند به نام حزب نیست بلکه به نام جمعیت فدائیان اسلام باقی مانده است؛ آن هم به این خاطر است که شهید داده‌اند.

  مجلس چهره شاخص می‌خواهد
استاندار سابق سمنان و عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به انتخابات دوم اسفندماه مجلس به تابناک گفت: هریک از جریانات سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا نباید به این فکر باشد که مجلسی یکدست در اختیار داشته باشد، چراکه کمیت مهم نیست و این کیفیت است که ادامه یک مسیر موفق را تعیین می‌کند. به‌نظر من لیست اصلاح‌طلبان می‌تواند تعدادی اصولگرای قوی و چهره‌های جدید داشته باشد و این رویه در بین اصولگرایان نیز می‌تواند وجود داشته باشد. محمدرضا خباز تأکید کرد: اینکه جریانات سیاسی یک لیست را معرفی کنند و به مجلس بفرستند و هیچ ائتلافی نکنند، قابل‌قبول نیست. ورود چهره‌های شاخص به مجلس نیازمند ائتلاف است و اصلاح‌طلبان نیز باید به دنبال استفاده از ظرفیت سایر گروه‌ها باشند تا به اهداف مدنظر خود ازجمله پیروزی در انتخابات دست پیدا کنند؛ چراکه بدون ائتلاف، حضور در انتخابات و جلب نظر مردم بسیار دشوار خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید